chceauto.pl
x
Ford Fiesta ST i...3 cylindry!

Ford Fiesta ST i...3 cylindry!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2017-02-26
Ford ujawnił dzisiaj szczegóły dotyczące nowej generacji Forda Fiesty ST. Samochód będzie napędzany całkowicie nowym 3-cylindrowym silnikiem 1,5 l EcoBoost.

Pokazana po raz pierwszy, jeszcze przed globalnym publicznym debiutem na Geneva Motor Show w przyszłym miesiącu, Fiesta ST Nowej Generacji dysponuje mocą 200 KM i maksymalnym momentem obrotowym 290 Nm, a szacowany czas rozpędzania 0-100 km/h wynosi 6,7 sekundy.

Ford Fiesta ST
Ford Fiesta ST
Trzecia generacja Fiesty ST będzie pierwszym modelem Ford Performance napędzanym trzycylindrowym silnikiem, będzie też pierwszym modelem Fiesty ST wyposażonym w wybór trybu jazdy, który umożliwia skonfigurowanie charakterystyk silnika, układu kierowniczego i kontroli stabilności według ustawień Normal, Sport oraz Track.

Wybór trybu jazdy będzie miał także wpływ na działanie elektronicznego systemu wzmacniania dźwięku (Electronic Sound Enhancement - ESE) stanowiącego wyposażenie Fiesty ST, spowoduje także zmianę ustawień aktywnego zaworu sterowania brzmieniem układu wydechowego. Rozwiązania te pozwalają wzmocnić brzmienie nowego półtoralitrowego silnika EcoBoost, w którym zastosowano także pierwszy na świecie seryjny fordowski system dezaktywacji jednego z cylindrów w silniku trzycylindrowym... To oznacza, że ten usportowiony model może się poruszać z wykorzystaniem tylko dwóch cylindrów...

Od wejścia na rynek na początku 2018 roku samochód będzie dostępny w trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej wersji nadwozia, z większą gamą opcji wykończenia wnętrza i personalizacji samochodu, niż było to kiedykolwiek wcześniej.

Ford Fiesta ST
Ford Fiesta ST
Nowa jednostka napędowa należy do fordowskiej rodziny silników benzynowych EcoBoost, do której zalicza się także silnik EcoBoost 1,0 l. Zupełnie nowy silnik 1,5 l EcoBoost wyposażono w takie rozwiązania, jak turbodoładowanie, wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i podwójne niezależne sterowanie fazami rozrządu.

Nowa kombinacja wtrysku paliwa do kolektora dolotowego i bezpośredniego wtrysku do cylindrów pomogła w uzyskaniu wysokiej mocy i szybkość reakcji, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2, ze szczególnym spadkiem zużycia paliwa przy niskich obciążeniach silnika.

Nowo wprowadzona, opracowana przez Forda, technika dezaktywacji cylindra, która po raz pierwszy pojawiła się w silniku EcoBoost 1,0 l i była pierwszym na świecie tego typu rozwiązaniem zastosowanym w seryjnym silniku trzycylindrowym, trafi również do Fiesty ST. Odłączanie cylindra ma pozostać bez negatywnego wpływu na osiągi. W rozwiązaniu tym wyłączenie lub ponownie włączenie cylindra zajmuje 14 milisekund - 20 razy mniej, niż trwa mrugnięcie powieką – tak więc silnik może dosłownie błyskawicznie powrócić do pracy z pełną mocą na każde żądanie.

Ford Fiesta ST
Ford Fiesta ST
Silnik wykonany w całości z aluminium posiada zintegrowany kolektor wydechowy, który poprawia sprawność silnika, pomagając w szybkim uzyskaniu optymalnej temperatury pracy i umożliwia szybsze przyrosty momentu obrotowego, zmniejszając odległość, jaką mają do pokonania gazy wydechowe między cylindrami i turbosprężarką. W układzie wydechowym nowego silnika zastosowano filtr cząstek stałych, który redukuje zawartość sadzy w spalinach.

W nowej Fieście będzie można wybrać jeden z trzech trybów jazdy. W trybie Normal charakterystyki silnika, kontroli trakcji, elektronicznej kontroli stabilności (ESC), elektronicznego system wzmacniania dźwięku (ESE), brzmienia układu wydechowego i elektronicznie sterowanego wspomagania kierownicy (EPAS) są dobrane tak, by zapewnić naturalne reakcje i poczucie kontroli.

W trybie Sport charakterystyki silnika i reakcje na wciśnięcie pedału przyspieszenia są ostrzejsze, a system wspomagania kierownicy EPAS działa tak, by dostarczać bardziej precyzyjne informacje z kół i zapewniać precyzyjniejszą kontrolę podczas szybkiej jazdy drogowej. Aktywny zawór układu wydechowego zostaje otwarty, a elektroniczny system wzmacniania dźwięku (ESE) podkreśla sportową nutę brzmienia wydechu i zwiększa głośność silnika w kabinie.

Natomiast w trybie Track, wszystkie charakterystyki dynamiczne samochodu ustawione są na wartości umożliwiające przejechanie okrążenia na torze wyścigowym w jak najkrótszym czasie, system kontroli trakcji jest wyłączony, a charakterystyka systemu kontroli stabilności (ESC) pozwala na duże uślizgi kół pojawiające się w czasie agresywnej jazdy wyścigowej.


Ford Fiesta ST i...3 cylindry! - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Fiesta ST i...3 cylindry!Ford Fiesta ST i...3 cylindry!Ford Fiesta ST i...3 cylindry!Ford Fiesta ST i...3 cylindry!

Zobacz także

Ford zakończy produkcję Fiesty, Galaxy i S-Maxa

Ford zakończy produkcję Fiesty, Galaxy i S-Maxa 2022-10-30

Najpóźniej od 2030 roku Ford będzie w Europie sprzedawał wyłącznie samochody elektryczne. Obecnie amerykański koncern zamierza stopniowo wygaszać produkcję spalinowych modeli, więc jeśli ktoś chciałby jeszcze je kupić, musi się spieszyć.Już w...
Ford Fiesta już tylko w wersji pięciodrzwiowej

Ford Fiesta już tylko w wersji pięciodrzwiowej 2022-04-25

Borykający się problemami z utrzymaniem produkcji Ford zamierza uprościć i uporządkować swoją ofertę. W ramach zmianach zakończona zostanie produkcja trzydrzwiowej wersji Fiesty.Ford ma duży problem z zapewnieniem dostaw półprzewodników i wiązek...
Ford Fiesta po liftingu. Oto model roku 2022

Ford Fiesta po liftingu. Oto model roku 2022 2021-09-16

Obecna generacja Fiesty osiągnęła właśnie połowę cyklu produkcyjnego, więc Ford zafundował jej kurację odmładzającą. Co nowego pojawiło się w jednym z najchętniej kupowanych aut segmentu B w Europie?Zmiany stylistyczne nie są rewolucyjne....
Najpopularniejsze auta używane w Polsce. Ile kosztują i jaki mają przebieg?

Najpopularniejsze auta używane w Polsce. Ile kosztują i jaki mają przebieg? 2021-08-20

Jakie auta najchętniej kupują Polacy? Ile pieniędzy przeznaczamy na zakup samochodu, czy jaki jest jego średni wiek? Odpowiedzi na takie pytanie daje ciekawy raport opracowany przez Carvago.com. To największa w Europie platforma sprzedaży samochodów...
Ford Focus, Fiesta i Ecosport w wersji Active

Ford Focus, Fiesta i Ecosport w wersji Active 2021-08-13

Rosnąca moda na crossovery sprawa, że kolejni producenci wchodzą do tego segmentu. Tak postępuje np. Ford.EcoSport, Fiesta oraz Focus to modele, które zamówić można w odmianach Active. Ich cechy szczególne to zwiększony prześwit i dodatkowe elementy...
Ford Puma lepszy niż Fiesta? Zaskakujące wyniki sprzedaży

Ford Puma lepszy niż Fiesta? Zaskakujące wyniki sprzedaży 2021-03-18

Rosnąca popularność crossoverów wywraca do góry kołami utarte schematy rynku motoryzacyjnego. Przykład? Ford Puma systematycznie wyprzedza w rankingach sprzedaży... Forda Fiestę! Po niezwykle głośnej premierze nowego Forda Pumy, w ślad za...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS