W polskich cennikach zadebiutowała właśnie topowa odmiana Forda Fiesty – model ST200. Jaką kwotę zapłacić trzeba za jedno z najlepiej sprzedających się aut segmentu B w najszybszej wersji?
Ford Fiesta ST200
Przypominamy, że ST200 to najmocniejsza odmiana Fiesty napędzana benzynowym 1,6 l EcoBoost o mocy 200 KM i 290 Nm (320 Nm z funkcją chwilowego przeładowania overboost). Oprócz niej w ofercie są też jej dwie słabsze i skromniej wyposażone siostry – Fiesta ST i Fiesta ST2. Obie napędza silnik 1,6 l EcoBoost rozwijający 182 KM i 240 Nm (290 z overboost).
Ford Fiesta ST200
Topowa Fiesta ST200 przyspiesza do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Jej słabsze wersje legitymują się sprintem do setki w 6,9 s i prędkością 223 km/h.
Najmniej – 75 650 zł – zapłacić trzeba za najskromniej wyposażoną Fiestę ST. Za taką kwotę, oprócz pakietu stylistycznego ST, otrzymamy m.in. manualną klimatyzację i usportowione zawieszenie. Pozycjonowana wyżej wersja ST2 (podgrzewane fotele przednie Chrono Recaro z pół-skórzaną tapicerką, automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz Sony CD/mp3 z systemami Ford SYNC i AppLink) to wydatek od 79 950 zł w górę.
Ford Fiesta ST200
Topowa odmiana – Fiesta ST200 wyceniona została na 94 150 zł. Auto rozpoznamy m.in. po 17-calowych, pięcioramiennych, polerowanych obręczach kół i zarezerwowanym dla tej odmianie lakierze Storm Grey. Standardem są też m.in. hamulce tarczowe (z przodu o średnicy 278 mm, z tyłu – 253 mm) i usportowione zawieszenie z wzmocnionym przednim stabilizatorem.