Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Ford Focus Mk4 1.0 EcoBoost 85 KM
Ford Focus
Ford Focus I trafił do sprzedaży w 1998 roku i w niezmienionej formie przetrwał na rynku aż 7 lat. Druga generacja pojawiła się w 2004 roku i produkowana był aż do roku 2010 (z liftingiem w roku 2008). W 2010 roku zadebiutowała III generacja, której produkcję uruchomiono na początku 2011 roku. Samochód trafił do europejskich salonów wiosną tego samego roku.
Ford Focus Mk4
Czwarta generacja Forda Focusa została zaprezentowana wiosną 2018 roku. Model ten był pierwszym autem Forda bazującym na nowej platformie C2.
Nadwozie auta ma 4378 mm długości (4668 mm w wersji kombi), 1825 mm szerokości i 1454 mm wysokości (1481 mm w kombi – z relingami). W porównaniu do poprzednika aż o 53 mm zwiększył się rozstaw osi. Docenią to zwłaszcza pasażerowie tylnej kanapy. Na wysokości kolan przybyło ponad 50 milimetrów. Szerokość na wysokości ramion zwiększyła się o prawie 60 milimetrów.
Ford Focus IV jest dostępny w kilku liniach modelowych. Oprócz topowej – Vignale, która wyróżnia się m.in. przednim dolnym wlotem powietrza „od narożnika do narożnika” - do wyboru są też m.in. usportowione ST line i uterenowiona odmiana Active. Pierwszą poznamy po dodatkowym ospojlerowaniu, druga wyróżnia się podwyższonym prześwitem, ochronnymi szarymi osłonami nadkoli i progów drzwiowych, płytami osłaniającymi podwozie z przodu i z tyłu, nakładkami progowymi kontrastowo pomalowanymi na kolor srebrny i zaprojektowanym dla tej wersji pasem przednim.
Ford Focus IV otrzymał większą paletę zaawansowanych funkcji, niż jakikolwiek inny pojazd tego producenta. Znalazł się wśród nich np. system Ford Co-Pilot360, na który składa się wiele rozwiązań zwiększających poziom ochrony, poprawiających prowadzenie pojazdu. To np. adaptacyjny tempomat ACC z funkcją Stop & Go czy system reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów.
Opatentowana przez Forda integracja funkcji odczytywania znaków drogowych w celu optymalizacji oświetlenia drogi umożliwia poszerzenie oświetlanego obszaru na skrzyżowaniach i rondach.
Nowy Focus to też pierwszy dostępny w Europie model Forda oferowany z wyświetlaczem przeziernym (HUD).
Europejskie odmiany budowane są w zakładzie montażowym Forda w Saarlouis w Niemczech.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-05-20