chceauto.pl
x

Ford Focus Mk2 2.0 145 KM

Ford Focus Mk2 2.0 145 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2009
Średnia cena
19 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1999 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
145 KM
0-100 km/h
9.7 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
56 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
38 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
4.7%
Średni przebieg
50 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
396 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
27 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.7 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Ford Focus Mk2 2.0 145 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Focus Mk2 2.0 145 KMFord Focus Mk2 2.0 145 KMFord Focus Mk2 2.0 145 KMFord Focus Mk2 2.0 145 KMFord Focus Mk2 2.0 145 KMFord Focus Mk2 2.0 145 KMFord Focus Mk2 2.0 145 KM

Ford Focus Mk2 2.0 145 KM

Ford Focus

Ford Focus I trafił do sprzedaży w 1998 roku i w niezmienionej formie przetrwał na rynku aż 7 lat. Druga generacja pojawiła się w 2004 roku i produkowana był aż do roku 2010 (z liftingiem w roku 2008). W 2010 roku zadebiutowała III generacja, której produkcję uruchomiono na początku 2011 roku. Samochód trafił do europejskich salonów wiosną tego samego roku.

Ford Focus Mk2

Druga generacja Forda Focusa weszła do produkcji w 2004 roku. Oferta obejmowała kilka wersji nadwoziowych (trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, sedan, kombi, van o nazwie C-Max oraz coupe-cabrio ze sztywnym dachem) oraz kilkanaście różnych jednostek napędowych. Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem, dlatego dziś jest częstą ofertą na rynku wtórnym.

Ford Focus II może się pochwalić zdecydowanie lepszym poziomem zabezpieczenia antykorozyjnego niż było to w przypadku wcześniejszej generacji, chociaż wciąż zdarzają się egzemplarze, które mają problem z rdzą. Ponownie wykwity pojawić mogą się w dolnych częściach drzwi, a także na dolnych krawędziach klapy bagażnika i silnika.

Wielowahaczowe zawieszenia, biorąc pod uwagę specyfikę polskich dróg, jest wytrzymałe - najszybciej poddają się łączniki stabilizatora (zarówno z przodu, jak i z tyłu), ale to akurat nie jest duży wydatek. Więcej pieniędzy wydany, gdy już konieczna będzie wymiana przednich wahaczy. Z tyłu wymieniać można pojedyncze silentbloki. Stosunkowo szybko zużywają się również przednie amortyzatory.

Inny element, który dość często odmawia dalszej współpracy jest układ elektrohydraulicznego wspomagania kierowcy. Problemem jest lokalizacja pompy układu - pod reflektorem, w pobliżu błotnika, przez co urządzenie jest narażone na kontakt z wodą. Problem ten nie dotyczy samochodów z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6.

Silniki benzynowe w Focusach II nie stwarzają większych problemów. W jednostkach 1.8 i 2.0 zdarzają się usterki cewek zapłonowych, które są dość drogie, możliwe są awarie układu zmiennych faz rozrządu w 115-konnym silniku 1.6.

Na rynku dominują auta z silnikami 1.4 i 1.6, z czego najlepszym kompromisem między osiągami, spalaniem i bezawaryjnością wydaje się być jednostka 1.6 w wersji 100-konnej. Większe pojemności cechuje wyższe zużycie paliwa, a że silniki Forda nie bardzo nadają się do montażu instalacji gazowej, nie są zbyt popularne. Z kolei pochodzący od Volvo silnik 2.5 turbo to już propozycja dla koneserów (moce od 225 do 350 KM).

Więcej kłopotów niż benzyniaki mogą sprawiać diesle. W Fordzie Focusie II montowano silnik 1.8 TDCi oraz jednostki 1.6 TDCi i 2.0 TDCi, które są efektem współpracy Forda z PSA i które okazują się być lepszym wyborem.

W silniku 1.8 TDCi szybko (nawet po kilkudziesięciu tys. km) wymiany może wymagać koło dwumasowe, a to nie jest mały wydatek. Ponadto dość szybko może poddać się pompa wysokiego ciśnienia. W jednostkach 1.6 i 2.0 te elementy są bardziej trwałe, natomiast lepiej unikać samochodów wyposażonych w DPF. Filtr cząstek stałych to element dość uciążliwy eksploatacji, szczególnie jeśli większość przebiegu przypada na jazdę miejską.

Ponadto w samochodach z silnikami Diesla pojawić się mogą nieszczelności w układzie dolotowym (między intercoolerem a sprężarką) oraz awarie czujnika położenia wałka rozrządu. W silniku 1.6 przytrafiają się również problemy ze smarowaniem turbosprężarki.

Części do Forda Focusa II są łatwo dostępne, na rynku jest również szeroki wybór zamienników w różnych cenach i jakości. Niestety, niektóre bardziej skomplikowane elementy (pompa wspomagania kierownicy, koło dwumasowe, sprzęgło) będą drogie niezależnie od źródła pochodzenia i producenta. Natomiast typowe części eksploatacyjne są generalnie dostępne w przystępnych cenach.

Oferta rynkowa używanych egzemplarzy Forda Focusa II jest szeroka i obejmuje zarówno samochody z polskich salonów, jak i importowane z zagranicy. Sporo samochodów ma za sobą flotową przeszłość, przy czym nie musi to być wada.

Warto dodać, że fordowskie diesle nie są znacznie bardziej awaryjne od jednostek konkurencji. Koła dwumasowe, filtry DPF czy usterki układu wtryskowego to elementy, które sprawiają kłopoty w zdecydowanej większości nowoczesnych silników wysokoprężnych (często jest to związane po prostu z dużym przebiegiem i zużyciem eksploatacyjnym) i kupując pozornie taniego w eksploatacji używanego diesla trzeba o tym pamiętać. Nikt nie sprzedaje samochód, w których nic nie jest do zrobienia, dlaczego warto zarezerwować sobie pewną kwotę na tzw. "pakiet startowy".
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-01

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Ford Focus ST Edition. Na drogę i na tor2024-04-28Ford Focus po liftingu2021-10-14Ford Focus z nowym napędem mikrohybrydowym2020-06-26Ford Focus z systemem HUD2018-07-04Ford Focus potrafi wykryć dziury2018-06-29Ford Focus IV generacji!2018-04-10

Ford Focus CRASHTEST

Ford Focus - AKCJE NAWROTOWE

2011-07-12W niektórych samochodach Ford Focus i Ford Focus C-Max wyprodukowanych w fabryce w Saarlouis między 19.02.2004 r. a 22.05.2007 r. oraz w fabryce w Valencii między 19.02.2004 r. a 31.05.2006 r., istnieje ryzyko powstania korozji na skutek stosowania dużej ilości soli na drogach podczas miesięcy zimowych. Korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i spowodować przegrzanie, co z kolei może prowadzić do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz sąsiednich przewodów i elementów.

plik pdf
2011-07-12W niektórych samochodach Ford Focus i Ford Focus C-Max wyprodukowanych w fabryce w Saarlouis między 19.02.2004 r. a 22.05.2007 r. oraz w fabryce w Valencii między 19.02.2004 r. a 31.05.2006 r., istnieje ryzyko powstania korozji na skutek stosowania dużej ilości soli na drogach podczas miesięcy zimowych. Korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i spowodować przegrzanie, co z kolei może prowadzić do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz sąsiednich przewodów i elementów.

plik pdf

Ford Focus Mk2 2.0 145 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 FSI 150 KM benzyna2009hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.8 140 KM benzyna2009hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo C30

Volvo C30

2.0 145 KM benzyna2009hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Focus Mk2 2.0 145 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS