Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Ford Focus ST Mk3 FL 2.0 EcoBoost 250 KM
Ford Focus
Ford Focus I trafił do sprzedaży w 1998 roku i w niezmienionej formie przetrwał na rynku aż 7 lat. Druga generacja pojawiła się w 2004 roku i produkowana był aż do roku 2010 (z liftingiem w roku 2008). W 2010 roku zadebiutowała III generacja, której produkcję uruchomiono na początku 2011 roku. Samochód trafił do europejskich salonów wiosną tego samego roku.
Ford Focus ST Mk3 FL
Trzecia generacja focusa zadebiutowała wiosną 2011 roku. Samochód nie może już pochwalić się tak oryginalną stylistyką, jak pierwsza generacja, ale liczne nawiązania do większego Mondeo sprawiają, że auto wydaje się być znacznie większe niż jest w rzeczywistości.
Dobre wrażenie robi też kabina - jest przestronna i dobrze wykonana, deska rozdzielcza zrobiona została z niezłej jakości, miękkich w dotyku materiałów. W wersji hatchback rozczarowuje bagażnik - pojemność 277 l to o przeszło 20 l mniej, niż oferuje np. Citroen C3 należący do segmentu B!
Atutem Focusa pozostał natomiast rewelacyjny układ jezdny. Wielowahaczowe zawieszenie zapewnia wystarczający komfort jazdy i świetnie sprawuje się w zakrętach, o precyzję dba również precyzyjny układ kierowniczy. Auto w trzech wersjach nadwoziowych (jako czterodrzwiowy sedan i pieciodrzwiowe hatchback i kombi) dostępne jest w polskich salonach od połowy 2011 roku.
W 2014 roku samochód doczekał się faceliftingu. Zmieniono m.in pas przedni, który zyskał nowy zderzak i osłonę chłodnicy zaprojektowane zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki "One Ford".
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-02-02