chceauto.pl
x

Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KM

Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
15 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1896 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
130 KM
0-100 km/h
12.8 s.
V max
188 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
99 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
26.9%
Średni przebieg
118 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
266 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KMFord Galaxy II 1.9 TDI 130 KMFord Galaxy II 1.9 TDI 130 KMFord Galaxy II 1.9 TDI 130 KMFord Galaxy II 1.9 TDI 130 KMFord Galaxy II 1.9 TDI 130 KMFord Galaxy II 1.9 TDI 130 KM

Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KM

Ford Galaxy

Pierwszy Ford Galaxy (bliźniacze konstrukcje to VW Sharan i Seat Alhambra) trafił do sprzedaży w 1995 roku i produkowany był przez pięć lat. W 2000 roku samochód przeszedł niewielki lifting, który pozwolił mu przetrwać na rynku kolejne... sześć lat. Samochód określano jako drugą generację.

Od 2006 roku w sprzedaży dostępna była trzecia generacja Forda Galaxy. Model ten oferowano aż przez 9 lat.

W 2015 roku zaprezentowano generację IV. W tym przypadku zastosowano podobny zabieg, jak przy generacjach I i II. Oznacza, to że Galaxy IV nie jest prawdziwą nową generacją, ale samochodem, który poddano głębokiemu liftingowi. Galaxy otrzymał nowe wnętrze, zmienioną przednią i tylną część nadwozia oraz zmodernizowane silniki, ale zachowano płytę podłogową oraz linię boczną.

Ford Galaxy II

Modele pierwszych dwóch serii Galaxy (tak naprawdę to jedna generacja, auto poddano jedynie liftingowi) cierpią na kilka często powtarzających się przypadłości. Najczęściej dającymi się we znaki są metalowo-gumowe elementy zawieszenia, które w potyczce z polskimi drogami kapitulują stosunkowo szybko (sworznie, tuleje, łączniki stabilizatorów). W pechowych egzemplarzach zdarzyć się też mogą usterki skrzyń biegów. Łatwo poddaje się np. synchronizator "trójki", w nowszych rocznikach (od 2004) potrafią "rozsypać się" też łożyska skrzyni.

O dziwo, korozja, która potrafi być problemem nawet w dużo młodszych Focusach i Mondeo, tutaj jest zjawiskiem zupełnie nieznanym. W samochodach służących za holowniki lawet i taksówki, prócz skrzyń biegów i sprzęgła awariom często ulegają półosie napędowe. Trzeba się też liczyć z "niespodziankami" ze strony elektryki (czujniki ABSu, siłowniki szyb, zamków itp.)

Za stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymamy jednak niezwykle przestronne nadwozie, które pozwala zaadaptować się do wielu celów. Fotele przednie można łatwo obracać, a w ich oparciach zamontowano wygodne stoliczki. Zadbano też o takie detale jak uchwyty na napoje czy obszerne schowki.

Czterocylindrowe benzynowe jednostki napędowe są zbyt słabe do tego typu auta. Gnębią je również usterki cewek i przewodów zapłonowych. Dobrą dynamikę zapewnia 2,8 litrowy V6 o mocy 174 KM, zużywa jednak bardzo duże ilości paliwa (nawet 17 litrów).

Zdecydowanie lepiej wypadają pod tym względem turbodoładowane diesle Volkswagena (TDI). Niestety, przebiegi tych ostatnich często dobijają już do 500 tys. km, chociaż w ogłoszeniach dominują, rzecz jasna, auta z przebiegami 160-250 tys. km. Znalezienie zadbanego egzemplarza może być trudne, ale jeśli się uda, powinniśmy być z niego zadowoleni. Warto dodać, że z całej trójki (VW, Seat i Ford) to właśnie Galaxy cieszy się opinią najmniej awaryjnego.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-08-20

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Nowy Ford Galaxy2015-04-04Ford S-Max i Galaxy Hybrid. Ceny2021-02-09Ford S-Max i Ford Galaxy po liftingu2019-10-10Ford Galaxy i Ford S-Max bez silników benzynowych2018-09-15Zmiany w Fordach Mondeo, S-MAX i Galaxy2016-08-15Rekordowa sprzedaż Forda2019-06-11

Ford Galaxy - AKCJE NAWROTOWE

2007-03-02Niektóre samochody Ford - modeli: S-Max i Galaxy wyposażone w podgrzewaną szybę przednią mogą być wadliwe. Spółka poinformowała, że nieprawidłowe zamocowanie podgrzewanej szyby przedniej może doprowadzić do iskrzenia, które w skrajnym przypadku może spowodować zapalenie się tapicerki w samochodzie. Wada może wystąpić w pojazdach z opcją podgrzewanej przedniej szyby, wyprodukowanych od 1 grudnia 2005 r. do 28 czerwca 2006 r. w Belgii. W Polsce kampanią objętych jest 169 samochodów Ford S-Max i Galaxy.
2007-07-09W pojazdach Ford Galaxy 1,9 TDI tych może wystąpić usterka koła zamachowego. Podczas jazdy może dojść do przebicia przez obudowę koła tarczy ciernej i sprężyny, co może spowodować uszkodzenie przekładni a w skrajnym przypadku spalenie izolacji dolnej osłony silnika.

Wada może wystąpić w pojazdach wyprodukowanych od 1 listopada 2002 r. do 31 sierpnia 2003 r. w Portugalii.

W Polsce kampanią objętych jest 55 samochodów Ford Galaxy 1.9 TDI.
2007-12-20Ford poinformował, że w niektórych samochodach Ford model: Focus, C-max, S-max i Galaxy, podczas rozgrzewania silnika w niskiej temperaturze otoczenia, w pompie podciśnienia układu hamulcowego może nie otworzyć się zawór zwrotny. W konsekwencji zanim silnik osiągnie normalną temperaturę pracy może wystąpić odczuwalna twardość pedału hamulca a droga hamowania może ulec wydłużeniu. Szczegółowe dane wadliwych samochodów (model, silnik, miejsce produkcji, okres produkcji):
Galaxy 2,0 L DW10 Diesel Genk, Belgia 2/11/2005-30/12/2006

Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 807

Peugeot 807

2.2 HDI 128 KM diesel2005VANręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Scenic

Renault Scenic

1.9 dCi 120 KM diesel2005VANręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Alhambra

Seat Alhambra

1.9 TDI 130 KM diesel2005VANręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

2.2 DTI 125 KM diesel2005VANręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Ulysse

Fiat Ulysse

2.2 JTD 128 KM diesel2005VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

2.5 R5 TDI 131 KM diesel2005VANręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Galaxy II 1.9 TDI 130 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS