Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
7.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
20 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.4 s.
Prędkość maksymalna
145 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Ford Ka II 1.2 69 KM
Ford Ka
Ka to najmniejszy samochód w ofercie Forda. Pierwsza generacja tego pojazdu debiutowała w 1996 roku i produkowana była aż przez 12 lat. Klientom spodobał się niekonwencjonalny pomysł i stylistyka. Archaiczny silnik i niski poziom wyposażenia rekompensowała przystępna cena. Stąd samochód produkowano aż do 2008 roku.
Zakończenie produkcji zbiegło się w czasie z prezentacją Ka drugiej generacji. Niestety, model ten nawet w drobnej części nie był tak oryginalny, jak poprzednik. Auto opracowano wspólnie z Fiatem, Ka dzieli rozwiązania techniczne z modelem 500, oba pojazdy produkowane są w tyskiej fabryce Fiata, przy czym stylizacja obu modeli jest zupełnie odmienna.
Ford Ka II
Ford Ka drugiej generacji pojawił się w sprzedaży w 2008 roku. Samochód opracowano wspólnie z koncernem Fiat. Auto jest blisko spokrewnione z fiatem 500 (te same jednostki napędowe i płyta podłogowa.
Ka drugiej generacji produkowane jest w polskiej fabryce Fiata w Tychach. Samochód występuje wyłącznie jako trzydrzwiowy hatchback.
Póki co trudno mówić o typowych usterkach tego modelu. Bliskie pokrewieństwo z Fiatem (polskie fabryki słyną z wysokiej jakości!) sprawiają, że auta nie nastręczają swoim właścicielom większych problemów.
Nie ma się jednak co łudzić, niewielki samochód najlepiej czuje się w mieście, poza nim doskwierać nam będą ciasnota i niezbyt żwawe jednostki napędowe. Plus (podobnie, jak w poprzedniku) za bardzo dobre właściwości jezdne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-20