chceauto.pl
x

Ford Ka I 1.3 60 KM

Ford Ka I 1.3 60 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1999
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1299 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
60 KM
0-100 km/h
15.4 s.
V max
155 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani
Rozmiar opon seryjnych
155/70 R13

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
A
Bagażnik
186 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
7.1 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
18 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
16.9 s.
Prędkość maksymalna
141 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Ford Ka I 1.3 60 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Ka I 1.3 60 KMFord Ka I 1.3 60 KMFord Ka I 1.3 60 KMFord Ka I 1.3 60 KMFord Ka I 1.3 60 KMFord Ka I 1.3 60 KMFord Ka I 1.3 60 KMFord Ka I 1.3 60 KM

Ford Ka I 1.3 60 KM

Ford Ka

Ka to najmniejszy samochód w ofercie Forda. Pierwsza generacja tego pojazdu debiutowała w 1996 roku i produkowana była aż przez 12 lat. Klientom spodobał się niekonwencjonalny pomysł i stylistyka. Archaiczny silnik i niski poziom wyposażenia rekompensowała przystępna cena. Stąd samochód produkowano aż do 2008 roku.

Zakończenie produkcji zbiegło się w czasie z prezentacją Ka drugiej generacji. Niestety, model ten nawet w drobnej części nie był tak oryginalny, jak poprzednik. Auto opracowano wspólnie z Fiatem, Ka dzieli rozwiązania techniczne z modelem 500, oba pojazdy produkowane są w tyskiej fabryce Fiata, przy czym stylizacja obu modeli jest zupełnie odmienna.

Ford Ka I

Pierwsza generacja Forda KA weszła do sprzedaży w 1996 roku i przetrwała w ofercie dwanaście lat! W 2002 roku auto przeszło niewielki lifting, a produkcja zakończyła się dopiero w 2008 roku, kiedy na rynku pojawiło się zupełnie nowe auto o tej nazwie.

Większość egzemplarzy napędzana jest przez archaiczny silnik o pojemności 1,3 l i mocy 60 (lub 50) KM. Wykonana w całości z żeliwa jednostka ma jeszcze wałek rozrządu umieszczony w kadłubie (podobnie, jak np. „duże” fiaty 125p) i prostą, ośmiozaworową głowicę, a montowana była m.in. w Escortach i starszych Fiestach. Przestarzała konstrukcja jest mało awaryjna, gorzej z osprzętem w starszych samochodach. Czasami zdarzyć się mogą falujące obroty - to wina silniczka krokowego 300 zł), usterce ulegać może cewka zapłonowa (300-400 zł), oraz potencjometr przepustnicy (200 zł). Za to rozrząd z krótkim łańcuchem jest w zasadzie bezobsługowy.

Silnik posiada mechaniczną regulację luzów zaworowych, co trzeba wykonać co 30-40 tysięcy km. Dobrą zasadą jest jednoczesna wymiana uszczelki pokrywy zaworów, w przeciwnym wypadku przytrafią się wycieki oleju.

W 2001 roku pojawił się nowy silnik 1.3 Duratec o mocy 70 KM. Jednostkę wykonano z aluminium, a wałek rozrządu umieszczono już w głowicy.

Ford Ka, oczywiście poza niebanalną stylistyką, imponować może świetnymi właściwościami jezdnymi. Rozstawione w narożnikach nadwozia koła sprawiają, że samochód pokonuje zakręty ze zwinnością gokarta. Niestety, do szybkiej jazdy nie zachęcają przeciętne i podatne na usterki hamulce.

W zawieszeniu przednim wymiany mogą wymagać łączniki stabilizatora oraz tuleje wahaczy (komplet na stronę: 50-100 zł). Niestety wymiana wiąże się z użyciem prasy, warto więc rozważyć zakup nowego kompletnego wahacza (koszt od 120 do 300 zł).

Każdy model (przynajmniej teoretycznie) posiada, co najmniej jedną poduszkę powietrzną, sprytnie zabudowany radiomagnetofon, czy np. możliwość regulacji oparcia tylnej kanapy (zabieg taki pozwala na rozbudowanie przestrzeni bagażowej względem miejsca w kabinie). Warto rozglądać się za egzemplarzami ze wspomaganiem kierownicy, ale z uwagi na znaczną awaryjność (wycieki) dobrze jest dokładnie skontrolować stan układu wspomagania przed zakupem.

Podobnie, jak w przypadku innych leciwych Fordów na karoserii potrafią pojawić się wykwity rdzy (np. na progach, nadkolach, tylnej wycieraczce, oknach i przy wlewie paliwa, a także w punktach mocowania zawieszenia). Mogą zacinać się zamki i mechanizmy otwierania szyb.

W egzemplarzach wyprodukowanych po 2002 roku częściej zdarzają się usterki elektroniki (np. moduł zapłonowy, kontrolki poduszek powietrznych).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-07-01

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Ford Ka+, czyli nowa generacja Ka2016-04-14Oto Ford Ka nowej generacji2013-11-14Koniec Forda KA. Zastąpi go KA+2016-06-07Ford Ka - kultowe miejskie auto2011-10-05Ford Ka+ już w polskich salonach2017-08-11Tyski Fiat ma się dobrze2014-07-11

    Ford Ka CRASHTEST

    Ford Ka I 1.3 60 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Renault Twingo

    Renault Twingo

    1.2 58 KM benzyna1999hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 2 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Daihatsu Cuore

    Daihatsu Cuore

    1.0 55 KM benzyna1999hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 3 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Peugeot 106

    Peugeot 106

    1.1 60 KM benzyna1999hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 3 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Seat Arosa

    Seat Arosa

    1.4 60 KM benzyna1999hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 3 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Volkswagen Lupo

    Volkswagen Lupo

    1.4 60 KM benzyna1999hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 5 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Fiat Cinquecento

    Fiat Cinquecento

    1.1 55 KM benzyna1999hatchback 3drręcznaprzedni
    cena średnia 3 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Ford Ka I 1.3 60 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS