chceauto.pl
x

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KM

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.74 (oceny: 19)
Rok produkcji
2008
Średnia cena
19 000 zł
Nadwozie
liftback
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1753 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
125 KM
0-100 km/h
10.5 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
44 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
215/55 R16
215/45 R17
215/45 R18

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
49 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
8.8%
Średni przebieg
91 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
540 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KMFord Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KMFord Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KMFord Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KMFord Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KMFord Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KMFord Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KM

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KM

Ford Mondeo

Ford Mondeo to jeden z najważniejszych modeli tego producenta. Pierwszy pojazd o tej nazwie pojawił się w 1993 roku, zastępując Sierrę. Model ten zdobył tytuł Samochodu Roku.

W 1996 roku zaprezentowano pojazd, który Ford określił jako Mondeo II generacji, przy czym tak naprawdę była to I generacji poddana liftingowi (zmieniono głównie przednią część nadwozia i nieco wnętrze). Czasem takie zabiegi się udają i tak było w tym wypadku. Mimo niezmienionych rozwiązań technicznych Mondeo przetrwało w produkcji kolejne pięć lat, aż do 2001 roku.

W latach 2001-2007, z dwoma drobnymi liftingami (2003 i 2005) produkowano Mondeo III generacji.

W 2007 roku pojawił się następca, czyli Mondeo IV. Zgodnie z planem, produkcja tego samochodu powinna się zakończyć w 2013 roku, we wrześniu 2012 na salonie w Paryżu pokazano nawet Mondeo V... Tyle tylko, że na rynku europejskim pojawił się nowy gracz, zwany kryzysem. Zmusił on Forda to przesunięcia premiery Mondeo V aż o 1,5 roku do 2014 roku. O tyle wydłużona została również kariera Mondeo IV... To niezwykła sytuacja, by premiera rynkowa odbywała się 2 lata po debiucie na salonie samochodowym, tym bardziej, że Mondeo V, jako Ford Fusion od dawna jest sprzedawane na rynku amerykańskim.

Ford Mondeo Mk4

Mondeo Mk4 zadebiutowało w 2007 roku, szokując potężnymi rozmiarami (484 cm długości). Gama dostępnych wersji nadwoziowych jest szeroka i obejmuje liftbacka, kombi i sedana. Samochód spotkał się z ciepłym przyjęciem na rynku. W 2010 roku auto poddano liftingowi.

Zawieszenie Mondeo, tradycyjnie dla Forda, zestrojono sportowo (podobnie jak układ kierowniczy). Z przodu zastosowano układ McPhersona, z tyłu - zawieszenie wielowahaczowe. Wahacze są stalowe i powinno wymieniać się je w całości. Na szczęście wahacze są trwałe, czasem jednak pojawiają się stuki w amortyzatorach oraz przekładni kierowniczej.

Spore problemy stwarza natomiast... wymiana żarówek, która wymaga wymontowania reflektora. Dopiero w egzemplarzach poliftingowych usunieto tę niedogodność.

w Mondeo IV Ford chciał ułatwić życie kierowcom i zrezygnował z otwierania klapy silnika kluczykiem spod loga, stosując tradycyjną dźwignię umieszczoną pod kierownicą. Pomysł godny uznania, ale... linka lubi się blokować.

Montaż samochodu jest bardzo solidny, a materiały z których wykonano wnętrze - wysokiej klasy. Mondeo posiada tradycyjne, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, i tradycyjny hamulec ręczny oparty na lince.

Wyposażenie Mondeo IV jest bogate. Wszystkie samochody wyposażone są m.in. w ESP, elektryczne szyby i lusterka, przynajmniej manualną klimatyzację, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową i komputer. W bogarszych wersjach znajdziemy wszystko łącznie z czujnikami parkowania, system multimedialnym, ksenonami czy skórzaną tapicerką.

Gama jednostek napędowych w Mondeo jest szeroka. Wśród silników benzynowych zaszły poważne zmiany przy okazji liftingu, który przeprowadzono w 2010 roku. Do tego momentu w ofercie znajdowały się silniki wolnossące 1.6, 2.0, 2.3 i pochodząca od Volvo 2.5 turbo o mocy 220 KM.

Najwięcej problemów dostarcza silnik 1.6 Vi-VCT, w którym mogą się przytrafić problemy z układem zmiennych faz rozrządu. W 2010 roku silnik wycofano z oferty ze względu na normę emisji spalin Euro5.

Lepszym wyborem będą względnie nieskomplikowane silniki 2.0 (145 KM) lub 2.3 (160 KM). Trudno wskazać ich typowe usterki.

Największą moc i najlepsze osiągi gwarantuje doładowany, rzędowy, pięciocylindrowy silnik produkcji Volvo. Trzeba jednak liczyć się z możliwością zużycia turbosprężarki, ponadto mogą przytrafić się usterki alternatora.

W 2010 roku, Ford wprowadził do oferty nowe, doładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem z serii EcoBoost o pojemności 1.6 i 2.0 (oznaczone SCTi).

Fani diesli mogą wybierać spośród silników o pojemnościach od 1.8 do 2.2 l i mocy od 100 do 200 KM. Na rynku wtórnym najłatwiej o egzemplarze napędzane silnikiem 2.0 TDCi o mocy 140 KM. Podobnie jak inne diesle, została ona opracowana przy współpracy z koncernem PSA (Peugeot, Citroen) i nie ma nic wspólnego z dieslem, który montowany był w Mondeo III generacji a który nie cieszył się najlepszą opinią ze względu na częste usterki wtryskiwaczy.

Gorszą wiadomością jest fakt, że niemal wszystkie silniki wysokoprężne wyposażone są w filry DPF (cząstek stałych), co może być kłopotliwe podczas miejskiej eksploatacji (zapychanie filtrów i brak możliwości wypalenia sadzy). Wielokrotne próby wypalenia (poprzez wtrysk dodatkowej ilości paliwa) kończy się ściekaniem paliwa do oleju, co skutkuje jego rozrzedzeniem (objawia się to podwyższeniem poziomu na bagnecie). Dlatego jeśli ktoś jeździ głównie po mieście, musi kontrolować poziom oleju.
Filtra DPF nie znajdziemy jedynie w jednostce 1.8 TDCi. Dla odmiany jednak w tym silniku najszybciej zużywa się dwumasowe koło zamachowe. Koszt wymiany to kilka tysięcy zł.
W pozostałych silnikach wysokoprężnych ten element również ulega się zużyciu eksploatacyjnemu, jednak jego wytrzymałość jest większa (nawet 200 tys. km).

W silnikach 1.8 zdarzają się również zacięcia zaworu recyrkulacji spalin (ERG), który pozbawiony jest funkcji oczyszczania, a w jednostkach 2.0 i 2.2 może zacinać się termostat. Natomiast nie ma większych problemów z wtryskiwaczami.

Sporo samochodów na rynku wtórnym to egzemplarze poflotowe, o których panują różne opinie. Minusem są duże przebiegi, plusem regularne serwisowanie w ASO. Wypełniona książka serwisowa jest jednak warunkiem koniecznym zakupu.

Z kolei zdecydowana większość samochodów pochodzących z importu ma za sobą przeszłość wypadkową, przez co albo należy ich unikać albo dokładnie przebadać nadwozie pod kątem napraw blacharskich.

Ford Mondeo IV generacji to dobry samochód. Przede wszystkim Fordowi udało się wyeliminować problemy, z którymi borykały się Mondeo III generacji - zniknęły usterkowe wtryskiwacze w silnikach wysokoprężnych (dzięki nowym jednostkom napędowym), poprawiono również zabezpieczenie antykorozyjne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-07-24

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Nowy Ford Mondeo. Żałujcie, że nie można go kupić w EU2022-01-18Ford Mondeo Hybrid w nowej wersji2018-10-11Nowy Ford Mondeo na zdjęciach2014-10-24Ford Mondeo z trzycylindrowym silnikiem!2012-09-06Taki będzie nowy Ford Mondeo2012-01-19Ford Fusion, czyli Mondeo po liftingu2016-01-19

Ford Mondeo CRASHTEST

Ford Mondeo - AKCJE NAWROTOWE

2009-06-12Niektóre samochody Ford Focus, Focus CC, C-MAX, Kuga, Mondeo, S-MAX i Galaxy z silnikiem Diesel 2,0 l Duratorq (DW10) mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Ford poinformował, że w wymienionych poniżej modelach, wyprodukowanych we wskazanych miejscach, w okresie od 1 listopada 2008 do 12 marca 2009 r., mogą występować nieprawidłowości w działaniu pompy podciśnienia układu hamulcowego, co może objawiać się twardością pedału hamulca oraz wydłużeniem drogi hamowania:
Focus - wyprodukowany Saarlouis i Walencji,
Focus kabriolet - wyprodukowany w Pininfarinie,
C-MAX - wyprodukowany Saarlouis,
Kuga - wyprodukowany Saarlouis,
Mondeo - wyprodukowany w Genk,
Mondeo - wyprodukowany w Sankt Petersburg,
S-MAX - wyprodukowany w Genk.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych było 1438 samochodów Ford Focus, Focus CC, C-MAX, Kuga, Mondeo, S-MAX i Galaxy

plik pdf
2011-05-18Samochody Ford Mondeo, Galaxy i S-MAX wyprodukowane w fabryce w Genk między 25/03/2010 a 27/12/2010 oraz w fabryce w St. Petersburgu między 22/04/2010 a 09/12/2010 mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia.

W samochodach tych występuje usterka oprogramowania modułu sterującego układami nadwozia. W związku z powyższym istnieje możliwość, iż reflektory i kierunkowskazy błyskają w sposób przypadkowy lub wyłączą się.

Na rynku polskim kampanią naprawczą z tego powodu objęto 1091 pojazdów. Lista numerów VIN w załączniku.

Ford Polska powiadomi listownie wszystkich właścicieli pojazdów objętych akcją o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi, celem przeprowadzenia działań związanych z zakresem akcji.

plik pdf
2013-10-15Samochody marki Ford Mondeo, Galaxy i Smax, wyprodukowane w okresie między 12 stycznia 2012 a 11 lutego 2013 r., w Niemczech, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Poinformowano, że niektóre egzemplarze ww. modeli Forda wyposażone w silniki 2,2L Duratorq-DTCi (147 kW/200 KM) zostały wyposażone w wadliwe szyny powrotu paliwa. Szyna paliwa powrotnego od wtryskiwaczy może spowodować uszkodzenie pierścieni O-ring wtryskiwaczy. Uszkodzony pierścień O-ring może natomiast powodować wyciek paliwa, które może zbierać się w zagłębieniu wtryskiwacza w głowicy cylindrów. Zgromadzone paliwo może spływać z tyłu silnika i stykać się z częściami układu wydechowego, co może prowadzić do powstawania dymu, nawet pożaru.

plik pdf

Ogłoszenia

Ford Mondeo

Ford Mondeo

kujawsko-pomorskie

13 699 zł

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Renault Laguna

Renault Laguna

2.0 dCi 130 KM diesel2008liftbackręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Insignia

Opel Insignia

2.0 CDTI 130 KM diesel2008liftbackręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 6

Mazda 6

2.0 CD 121 KM diesel2008liftbackręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

1.9 CDTI 120 KM diesel2008liftbackręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Avensis

Toyota Avensis

2.0 D-4D 126 KM diesel2008liftbackręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI 125 KM Opinie i komentarze

Jan
26 października 2011
Samochód piękny i niezły ,czarna perła.147 tkm - dwumas siada, niestety to choroba ,której Ford nie może się pozbyć,reszta bez niespodzianek- odpukać : zero awarii! Godny polecenia, jazda sama przyjemność ,duża bryka o super zawieszeniu i prowadzeniu.Miałem mesia 2,7 cdi 2003 rp. E classe i Passata 1,9 tdi 2005,Peugeota 2,0 hdi 2007 - nie dorównują Fordowi , no może mesio ale też jest pełen wad.
Andrzej
1 marca 2012
MKIV 1,8 to jest mój czwarty Mondziak z kolei.Mialem wszystke serie i to z silnikami 1,8 turbo aż do tdci obecnego' Fakt dwumas to kiepska sprawa ale i tak zepsul się przy 158 tys. Reszta to samr miodzio ! Pali rzeczywiscie przeciętnie blisko 7/100 przy dość ostrej jeżdzie,komfort -super,miejsca mnóstwo i "kopa" ma tez niezłego, tylko trzeba działać tu z wyczuciem! Polecam go! Nie ubliżając innym "Cytryny, Renie i Paski" chowaja się!
Janio
17 kwietnia 2012
minęło 0.5 roku od ostatniego wpisu- i co nic! tylko same superlatywy; średnia konsumpcja w normie 6,7/1oo, zero usterek, max V jak 200 to 200km/h, przejechałem 23 tkm i wymiana dwumasu -spodziewana (za 2220,oo zł)jeszcze zdążyłem objechać pół europy i Anglię. Wszyscy współpasażerowie podziwiali wygodną i bezawaryjną jazdę.Polecam wszystkim auto - na prawdę super , na kieszeń Polaka o nie konieczne "ogromnej kieszeni".Mam porównanie do:" Pasków, Reni, Peżów,Cytryn itp. z którymi miałem do czynienia wiele - one to nie Ford MK-4, nie umywają się choć też są niezłe lecz to nie Ford 1,8 tdci 125KM - nie do "zdarcia" a przejechałem nim jakby nie bylo 199 tkm.Pozdrawiam wszystkich "Fordmaniaków"!

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS