chceauto.pl
x

Hyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KM

Hyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2012
Średnia cena
38 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1995 cm3
Silnik
diesel
Waga
1458 kg
Ładowność
632 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
184 KM
0-100 km/h
9.4 s.
V max
195 km/h
Zasięg
830 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł
Zbiornik paliwa
58 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/70 R16
225/60 R17
225/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
465 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Hyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Hyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KMHyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KMHyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KMHyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KMHyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KMHyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KMHyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KMHyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KM

Hyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KM

Hyundai ix35 zadebiutował w 2009 roku. Samochód zastąpił w ofercie koreańskiego producenta popularny model Tucson. Na części rynków auto oferowano nawet pod nazwą Tucson II.

Model produkowano do 2015 roku, gdy w ofercie koreańskiego producenta zastąpił go Tucson III. W 2013 roku ix35 poddano niewielkiemu liftingowi, w ramach którego nadwozie otrzymało m.in. nowe reflektory.
Samochód cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników, chociaż nie wszystkim przypadnie do gustu stylistyka i nie najlepszej jakości materiały użyte do wykończenia kabiny. Mimo tego ix35 oferuje przestronne wnętrze, pojemny bagażnik i mierzący 17 cm prześwit, dzięki czemu można wybrać się nim chociażby na grzyby.

Producent uniknął wpadek dotyczących jednostek napędowych – polecić można w zasadzie wszystkie z nich. Podstawowy – benzynowy - silnik 1,6 l o mocy 140 KM ma bezpośredni wtrysk paliwa, więc montaż instalacji gazowej raczej nie wchodzi w grę. Zwolennikom LPG polecamy większy, czterocylindrowy motor 2,0 l, z wtryskiem pośrednim, który „gazuje się” dość łatwo. Amatorzy silników Diesla mają do wyboru 1,7 l CRDi i 2,0 l CRDi. Oba uznać można za udane – przy prawidłowym serwisowaniu nie sprawiają większych problemów. Co ważne – wszystkie stosowane w ix35 silniki wyposażone są w trwałe (co nie jest dziś wcale regułą) łańcuchy rozrządu!

Standardowe modele napędzane są na przednią oś. Napęd 4x4 oferowany był wyłącznie w dwulitrówkach (benzynowej i wysokoprężnej). Za „dopięcie” tylnej osi odpowiada stertowane elektronicznie sprzęgło międzyosiowe. Do wyboru były też automatyczne skrzynie biegów. Nie trzeba się ich obawiać – to stosunkowo trwałe i dość tanie (na tle konkurencji) w naprawach klasyczne przekładnie hydrokinetyczne.

Hyundai ix35 nie należy do pojazdów szczególnie awaryjnych. Za typową uznać można jednak usterkę objawiającą się głośnym stukaniem dochodzącym z okolic prawego przedniego koła. Winną jest zazwyczaj uszkodzona (nadmierny luz) półoś napędowa. Część serwisów wymieniała je w ramach gwarancji, inne ograniczały się jedynie do jej dokręcenia. Użytkownicy skarżą się jednak, że nawet nowe półosie szybko zaczynają stukać – część z nich przechodzi więc nad tym do porządku dziennego (nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy). Usterki dotyczą też rozbudowanej instalacji elektrycznej. Są to jednak drobnostki, które nie mają wpływu na jazdę (np. rozkodowane radio, resetujący się samoistnie komputer pokładowy).

W perspektywie czasu najwięcej problemów sprawić może kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Nawet najmłodsze egzemplarze miewają problemy z rdzawym nalotem np. na tylnej klapie. Po zakupie radzimy więc zainwestować w konserwację podwozia i zabezpieczenie profili zamkniętych!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-08-21

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Zobacz, jak dziś buduje się samochody2013-06-17Hyundai ix35. Polski bestseller po liftingu2013-03-13Hyundai ix35 po liftingu2013-03-02Używane: Hyundai ix352016-08-21Polacy kochają SUV-y!2011-07-29Najbardziej niezawodne modele w Niemczech2018-08-31

Hyundai ix35 CRASHTEST

Hyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Kia Sportage

Kia Sportage

2.0 CRDi 184 KM diesel2012crossoverręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque

2.2 SD4 190 KM diesel2012crossoverręczna4x4
cena średnia 79 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Yeti

Skoda Yeti

2.0 TDI 170 KM diesel2012crossoverręczna4x4
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność

Hyundai ix35 I 2.0 CRDI 184 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS