Jaguar E-Pace I 2.0 i4D 180 KM
Jaguar E-PACE to 5-miejscowy, kompaktowy SUV. Karoseria o długości 4 395 mm charakteryzuje się krótkimi zwisami nadwozia. Przedni mierzy 882 mm, tylny 832 mm. Rozstaw osi to - typowe dla współczesnych kompaktów - niespełna 2,7 (2 681 mm). Auto może się jednak pochwalić niezwykle przestronnym bagażnikiem. Imponującą pojemność 577 litrów uzyskano dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu zawieszenia tylnego Integral Link.
Nowy Jaguar E-PACE oferowany będzie z pakietami wyposażenia: S, SE oraz HSE. Oprócz nich pojawią się też odmiany „First Edition” oraz R-Dynamic. Ostatnia posiada m.in. sportowe profilowane fotele z poprawionym trzymaniem bocznym i kontrastowymi przeszyciami, wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej nakładki na progi i pedały oraz obszytą skórą kierownicę z łopatki do zmiany biegów. Z zewnątrz wersję R-Dynamic poznamy po przednich światłach przeciwmgielnych umieszczono w czarnych, wykończonych na wysoki połysk obudowach. Podobne akcenty zastosowano także na wlocie powietrza, nakładce tylnego zderzaka i końcówkach rur układu wydechowego.
W momencie rynkowego debiutu nabywcy mieć będą do wyboru 5 jednostek napędowych - w tym trzy silniki wysokoprężne oraz dwa benzynowe. 2,0-litrowy silnik Ingenium Diesel jest dostępny w wersji o mocach 150, 180 oraz 240 KM, zaś dwie odmiany 2,0-litrowych jednostek benzynowych Ingenium oferują odpowiednio 249 oraz 300 KM. Topowa jednostka - 300-konny, turbodoładowany silnik benzynowy rozpędza Jaguar E-PACE od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i pozwala na osiągnięcie ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 243 km/h. Podstawowy diesel o mocy 150 KM (w wersji FWD) oferuje sprint do 100 km/h w 10,1 s i prędkość maksymalną 199 km/h. W zależności od wersji samochody oferowane będą z sześciostopniową ręczną, lub dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Wszystkie wersje modelu E-PACE wyposażone będą m.in. w nowy multimedialny system, Touch Pro (z dotykowym wyświetlaczem przekątnej 10 cali), światła LED i kamera cofania, a także zaawansowane układy wspomagające, w tym system monitorowania poziomu zmęczenia kierowcy czy układ awaryjnego hamowania. E-PACE jest także dostępny z innowacyjnym kluczykiem Active Key, który może stanowić noszoną przez klienta na co dzień bransoletkę. Ma on postać wodo- i wstrząsoodpornej opaski na rękę ze zintegrowanym transponderem RFID. Dzięki niemu kierowca może zamknąć główny kluczyk wewnątrz samochodu, oddając się takim przyjemnościom jak bieganie, pływanie czy jazda na rowerze.
Ze względu na to, że brytyjskie fabryki osiągnęły już niemal swoje maksimum zdolności produkcyjnych, Jaguar Land Rover nawiązał współpracę ze firmą Magna Steyr, której siedziba mieści się w austriackim mieście Graz. Nowy E-PACE będzie pierwszym modelem produkowanym na mocy nowo zawartego porozumienia. W roku 2018 w tych samych zakładach rozpocznie się natomiast wytwarzanie Jaguara I-Pace z napędem elektrycznym.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2021-05-01