Jaguar XE I 2.0 i4P 250 KM
XE jest samochodem segmentu D, a więc stanowi powrót marki do do tej klasy pojazdów. Ostatnim Jaguarem klasy średniej był X-Type, którego produkcja zakończyła się w 2009 roku.
Rywalizacja w tej klasie średniej nie jest łatwa. Wśród konkurentów znajdują się Mercedes klasy C, BMW serii 3 czy Audi A4. Jaguar XE ma jednak wiele atutów. Jest to najlżejszy sedan w historii marki, jednocześnie może pochwalić się największą sztywnością nadwozia. Efekt taki osiągnięto opierając nadwozie o aluminiowy szkielet nadwozia typu monocoque. Co więcej, współczynnik oporu aerodynamicznego wynosi zaledwie 0,26, co czyni z XE najbardziej dopracowany pod tym względem model w historii Jaguara.
Nadwozie Jaguara XE ma 467 cm długości, 185 cm szerokości i 142 wysokości. Rozstaw osi to 283,5 cm. Masa samochodu zaczyna się od 1474 kg. Wyposażenie obejmuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa (m.in. nowatorski system All Surface Progress Control, który pozwala ruszyć na śliskiej nawierzchni zwalniając kierowcą z konieczności dodawania gazu). Pokładową elektronikę obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej cali.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-01-08