Jeep Compass I 2.0 CRD 140 KM
Jeep Compass
Jeep Compass to kompaktowy SUV, który po raz pierwszy pokazano w styczniu 2006 roku na salonie w Detroit. Kilka miesięcy później ruszyła produkcja seryjna.
Chociaż samochód nigdy nie okazał się spektakularnym sukcesem sprzedażowym, to przetrwał w produkcji aż 10 lat. Dopiero w połowie 2017 roku w salonach pojawiła się druga generacja tego modelu, którą skonstruowano już nie typowo po "amerykańsku", ale również tak, by trafić w gusta europejskiego odbiorcy.
Jeep Compass I
Compass pierwszej generacji zbudowany jest na płycie podłogowej GS, na które oparto również Patriota. Oba pojazdy różnią się jednak stylizacją i grupą docelową. Patriot ma nieco bardziej klasyczny wygląd samochodu terenowego z nadwoziem typu kombi, podczas gdy Compass to hatchback.
W założeniu model ten ma przyciągać ludzi, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z Jeepami, niekoniecznie musi więc świetnie radzić sobie w terenie, ale ma dobrze sprawować się w miejskiej dżungli. Podstawowa wersja Compassa, jako pierwszy Jeep w historii oferowana jest z napędem tylko przedniej osi. Model ten odstaje od innych Jeepów również pod względem innym parametrów offroadowych, jak np. prześwit.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-07-11