Jeep Patriot 2.2 CRD 163 KM
Jeep Patriot to kompaktowy SUV, którego po raz pierwszy zaprezentowano w 2006 roku na salonie w Nowym Jorku. Samochód jest pozycjonowany między modelami Compass i Cherokee. Sprzedaż rozpoczęła się w 2007 roku.
Patriot, podobnie jak Compass zbudowany jest na płycie podłogowej GS, opracowanej wspólnie przez Chryslera i Mitsubishi. Oba pojazdy różnią się jednak stylizacją i grupą docelową: Patriot ma wygląd klasycznego samochodu terenowego o nadwoziu typu kombi, podczas gdy Compass w większym stopniu przeznaczony jest do eksploatacj miejskiej, a jego nadwozie w zasadzie określić można jako hatchback.
Jeep Patriot to jeden z najtańszych SUV-ów sprzedawanych na rynku amerykańskim. Niska cena niesie pewne konsekwencje - plastiki, które wykorzystano we wnętrzu są niskich lotów, nawet jak na standardy amerykańskie. To powoduje, że stosunkowo szybko zaczynają trzeszczeć. Ponadto wyposażenie standardowo najtańszych wersji jest ubogie.
Po połączeniu grupy Chryslera z Fiatem poinformowano, że produkcja Patriota zakończy się w 2012 roku. Następca tego modelu ma być oparty na konstrukcji Fiata.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-01-03