Na salonie w Los Angeles pod koniec listopada oficjalnie zadebiutuje nowy Jeep Wrangler. W naszym serwisie zobaczycie tam samochód już dziś.
Chociaż nowy pojazd jest całkowicie nową generacją (poprzednia debiutowała w 2007 roku) to stylistycznie nowy Wrangler nie różni się bardzo od poprzednika. Samochód zachował "pudełkowate" kształty, nie mogło zabraknąć charakterystycznego grilla z siedmioma "żebrami" oraz okrągłych reflektorów.
Jeep Wrangler
Niewiele zmian będzie w jednostkach napędowych. W ofercie pozostanie dobrze znany (szczególnie na rynku amerykańskim) silnik 3.6V6 Pentastar, natomiast wysokoprężna jednostka 2.8 CRD zostanie zastąpiona większą, o pojemności 3.0 i mocy 250 KM, znaną już z Jeepa Grand Cherokee.
By obniżyć zużycie paliwa z oferty wycofanie zostanie automatyczna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach, którą zastąpi przekładnia ośmiobiegowa.
Nowością ma być wersja hybrydowa, przy czym nie jest jasne, czy samochód będzie w stanie jechać w trybie czysto elektrycznym.
Jeep Wrangler
Podobnie jak w obecnej generacji, nowy Wrangler będzie miał napęd osi tylnej z możliwością ręcznego dołączenia napędu kół przednich - jest to rozwiązanie (tzw. napęd "part time") typowe dla samochodów o dużej dzielności terenowej, ma jednak ten minus, że nie można go używać na nawierzchniach o dużej przyczepności.
Nieoficjalne informacje mówią jednak, że w nowym Wranglerze pojawi się również nowy rodzaj napędu, tzw. "full time", znany np. z Jeepa Grand Cherokee, który umożliwia jazdę w trybie 4x4 cały czas, niezależnie od rodzaju nawierzchni.
Jak widać na zdjeciach, Jeep Wrangler będzie oferowany w kilku wersjach nadwoziowych - długiej, pięciodrzwiowej i krótkiej, trzydrzwiowej, obie różnią się oczywiście rozstawem osi. Dachy będą miękkie i składane ręcznie lub elektrycznie, dostępne będą również demontowalne hardtopy.
Wszystkiego o nowym Jeepie Wranglerze dowiemy się pod koniec listopada.