Jeep umiejętnie stopniuje napięcie przed zaplanowaną na koniec listopada premierą Wranglera nowej generacji. Samochód ten zostanie oficjalnie zaprezentowany na salonie w Los Angeles.
Jeep Wrangler
Amerykanie najpierw pokazali kilka zdjęć nadwozia, teraz zaprezentowali wnętrze nowego Wranglera. Dane techniczne wciąć trzymane są w tajemnicy, jednak z przecieków możemy się już co nieco o nowym Wranglerze dowiedzieć. Sporo informacji niesie również dokładna analiza zdjęć...
Jeep Wrangler
Wygląda na to, że największą nowością będą dwa rodzaje napędu wszystkich kół. Pierwszy z nich tzw. "part time" stosowany jest w samochodach typowo terenowych i cechuje się ręcznym dopisaniem napędu drugiej osi, często na postoju, oraz tym, że w trybie 4x4 nie można jeździć po asfalcie, a jedynie po luźnych nawierzchniach. Ograniczenia te wynikają z tego, że układ spięty jest na sztywno. Ten typ napędu był stosowany we Wranglerach do tej pory.
Jeep Wrangler
Jednak w nowej generacji ma się pojawić również napęd tzw. "Full Time", a więc taki, który umożliwia stałą jazdę w trybie 4x4, niezależnie od rodzaju nawierzchni. Ten typ napędu Jeep stosował np. w luksusowym Jeepie Grand Cherokee. Układ taki posiada sprzęgło lub dyferencjał międzyosiowy, który zajmuje się procesem dystrybucji momentu obrotowego między osie.
Jeep Wrangler
Na przedstawionych przez Jeepa zdjęciach widać samochód z napędem Part Time. Specjalną dźwignią kierowca może wybrać jeden z trybów pracy - 2H (napęd na tył), 4H (napęd wszystkich kół), N (bieg neutralny) i 4L (reduktor w trybie 4x4). Ponadto przyciskiem na desce rozdzielczej kierowca może zablokować tylny dyferencjał lub też naraz - przedni i tylny.
Niczego więcej w samochodzie terenowym w zakresie napędu nie da się zrobić.
Nowy Jeep Wrangler będzie oferowany w wersji krótkiej i długiej, ze sztywnym, również zdejmowanym dachem lub też miękkim softtopem.