Kia Niro to nowy hybrydowy crossover, który już wkrótce trafi do polskich salonów. Poznaliśmy już ceny tego pojazdu.
Kia Niro
Samochód jest warty uwagi głównie ze względu na sposób napędu, który jest identyczny jak Hyundaiu IONIQ. Oba modele od początku projektowano z myślą o napędzie hybrydowym.
Kia Niro to kompaktowy crossover o dość dużym rozstawi osi (270 cm) i krótkich zwisach (przedni 87 cm, tylny 78,5 cm). Długość nadwozia wynosi 435,5 cm, szerokość to 180 cm, a wysokość - 154,5 cm. Kia Niro jest więc mniejsza od Sportage, ale ma większy rozstaw osi niż kompaktowy Cee'd.
Kia Niro
Kia Niro napędzać będzie benzynowy silnik 1.6 GDI o mocy 105 KM (przy 5700 obr/min) i momencie 147 Nm. Jednostka ta będzie wspomagana przez silnik elektryczny o mocy 43,5 KM i momencie 170 Nm. Sumaryczna moc układu napędowego wynosi 141 KM (przy 5700 obr/min). Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 265 Nm i dostępna jest między 1000 a 2400 obr/min.
Energia będzie przechowywana w bateriach litowo-jonowo-polimerowych. Akumulatory, podobnie jak 45-litrowy zbiornik paliwa znajdują się pod tylną kanapą. Dzięki takiemu rozwiązaniu zmniejszeniu nie ulega pojemność bagażnika, która wynosi 347 litrów.
Kia Niro
Moment obrotowy trafia na koła przednie za pośrednictwem dwusprzęgłowej zautomatyzowanej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach (DCT).
Kia Niro przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s, a między 80 a 120 km/h - w 8,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 162 km/h. Zużycie paliwa w cyklu pomiarowym mieszanym to 3,8 lub 4,4 l/100 km. Wynik zmienia się w zależności od... zastosowanych kół! Mniejsze jest na kołach 205/60R16, a większe na 225/45R18.
Jak kształtują się ceny? Kia Niro będzie oferowana w jednej z trzech wersji wyposażenia: M, L i XL, których ceny wynoszą odpowiednio 86 900, 94 900 i 107 900 zł.
Kia Niro
Trzeba zwrócić uwagę, że już w bazowej wersji samochód posiada m.in. zegary z wyświetlaczem o przekątnej 3,5 cala, radio z ekranem dotykowym 5 cali, system Lane Assit i dwustrefową automatyczną klimatyzację.
W wersji L dodatkowo dostaniemy czujniki parkowania, zegary z kolorowym wyświetlaczem 4,2 cala, system nawigacji, tapicerkę skórzano-materiałową oraz czujnik deszczu.
Wersja XL posiada dodatkowo czujniki parkowania z przodu, reflektory biksenonowe, system audio wysokiej klasy, podgrzewane fotele i kierownicę, system bezkluczykowy oraz 18-calowe koła.