Zwrot kosztu instalacji po
9000 km czyli po 6 miesiącach
Zużycie paliwa
12.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.1 s.
Prędkość maksymalna
195 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Lancia Kappa 2.0 I.E 20V 155 KM
Lancia Kappa produkowana była w latach 1994 - 2002. Samochód zyskał sobie miano „rządowego”, bowiem Lancie od wielu lat służą w naszym kraju do wożenia vipów. Na polskich drogach najłatwiej o klasyczną czterodrzwiową limuzynę, ale mało kto wie, że w ofercie było jeszcze stylowe kombi oraz coupe. Wbrew obiegowej opinii samochody nie należą do zbyt awaryjnych, ale znalezienie egzemplarza rokującego nadzieję na bezproblemową eksploatację (z przebiegiem mniejszym, niż 300 tys. km) nie będzie łatwe. Do typowych usterek zaliczyć można problemy z centralnym zamkiem (współpracy odmawiają kontaktory w drzwiach), przepływomierzem (Diesle), nieszczelnym dolotem/intercoolerem (w benzynowych silnikach z doładowaniem) oraz instalacją elektryczną (np. awarie stacyjki - na odpalonym silniku bez trudu można wyjąć z niej kluczyk). Na porządku dziennym są też wycieki z zespołu napędowego oraz układu chłodzenia (także z chłodnicy oleju). Ceny części na pewno nie należą do niskich. Wprawdzie np. sprzęgło uda nam się kupić za rozsądne pieniądze (ok. 750 zł), ale już koszt zakupu przedniej szyby (ok. 1500zł.) może nadszarpnąć niejeden budżet. Ratunkiem okazują się jednak części z demontażu. Tych na rynku wtórnym nie brakuje, bowiem sporo samochodów z racji dużych mocy uczestniczy w wypadkach, po których ich remont okazuje się być nieopłacalny. Skomplikowana natura auta potęguje koszty robocizny.
Podsumowując - bardzo wygodne i szybkie auto dla ludzi szukających komfortu i pewnego prowadzenia, a nie spotkania ze złodziejami. Przyszły właściciel powinien mieć jednak smykałkę do majsterkowania. Usterki unieruchamiające samochód w trasie to rzadkość, ale drobnych awarii może być sporo (zaśniedziałe styki powodujące błędne komunikaty w pokładowym komputerze, itd.). Silniki, z racji dużych mocy są wrażliwe na jakość płynów eksploatacyjnych oraz... brak rozsądku u kierowcy. Zwłaszcza w modelach turbooładowanych (2,0 4.16 - 205 KM i 2,0 5.20 - 220 KM) oraz 2,4 l. 175 KM (bez turbo) korzystanie z pełnej mocy przy zimnym silniku może skończyć się obróceniem panewek i remontem kapitalnym jednostki napędowej.
Na pewno nie jest to auto dla każdego. Kappa to samochód dla pasjonatów lubiących wyróżniać się na drodze. Szczególną uwagę trzeba jednak zachować w przypadku kupna auta sprowadzanego z Włoch (większość ofert na rynku). Samochody traktowane są tam w sposób bardzo przedmiotowy, wiele aut przeszło więc poważne (lecz kiepsko przeprowadzone) naprawy blacharskie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-10-03
Witam! Mam rocznik 1997, jestem 2 właścicielem. Przerobiony na sekwencyjny LPG (auto bardzo dobrze znosi jazdę na nim)przeze mnie bo samo spalanie PB bolało. W kilku słowach śmiesznie tani w zakupie, jeżeli chodzi o części, żadnych problemów z dostępem nowych i używanych (gorzej jest z zamiennikami do wersji Turbo i 3.0 V6). Ceny podstawowych podzespołów nie są wygórowane np. klocki na przód oryg. ok 200 zamiennik połowa tego. Kompletny rozrząd z pompą wody ok. 500 wymiana ok.250. Jak na segment E to wydaje mi się, że nie są to wygórowane stawki. Jeżeli chodzi o awaryjność to plagą jest centralny zamek i same zamki, tragiczna jakość fabrycznych alufelg, a tak praktycznie nie mam zastrzeżeń. Bardzo ważne jest dbanie o poziom i jakość oleju w silniku jak również to, żeby nie katować go na zimno. Silniki tego bardzo nie lubią i potrafią zrobić nie miłą niespodziankę w postaci przekręconej panewki. Podsumowując po 3 latach użytkowania, gorąco polecam. Za takie pieniądze lepszego autka w tym segmencie na pewno nie ma. Następna mam nadzieję, będzie też Kappa tylko już troszkę młodsza i być może z 2,4 pod maską. Jeżeli trafi Wam się zadbany egzemplarz to nie zastanawiajcie się, tylko wykładajcie kasę na stół bo warto. Pozdrawiam