chceauto.pl
x

Lancia Kappa 2.4 TDS 124 KM

Lancia Kappa 2.4 TDS 124 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1995
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2387 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
124 KM
0-100 km/h
11.5 s.
V max
193 km/h

KOSZTY

Spalanie
8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
525 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Lancia Kappa 2.4 TDS 124 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lancia Kappa 2.4 TDS 124 KMLancia Kappa 2.4 TDS 124 KMLancia Kappa 2.4 TDS 124 KMLancia Kappa 2.4 TDS 124 KM

Lancia Kappa 2.4 TDS 124 KM

Lancia Kappa produkowana była w latach 1994 - 2002. Samochód zyskał sobie miano „rządowego”, bowiem Lancie od wielu lat służą w naszym kraju do wożenia vipów. Na polskich drogach najłatwiej o klasyczną czterodrzwiową limuzynę, ale mało kto wie, że w ofercie było jeszcze stylowe kombi oraz coupe. Wbrew obiegowej opinii samochody nie należą do zbyt awaryjnych, ale znalezienie egzemplarza rokującego nadzieję na bezproblemową eksploatację (z przebiegiem mniejszym, niż 300 tys. km) nie będzie łatwe. Do typowych usterek zaliczyć można problemy z centralnym zamkiem (współpracy odmawiają kontaktory w drzwiach), przepływomierzem (Diesle), nieszczelnym dolotem/intercoolerem (w benzynowych silnikach z doładowaniem) oraz instalacją elektryczną (np. awarie stacyjki - na odpalonym silniku bez trudu można wyjąć z niej kluczyk). Na porządku dziennym są też wycieki z zespołu napędowego oraz układu chłodzenia (także z chłodnicy oleju). Ceny części na pewno nie należą do niskich. Wprawdzie np. sprzęgło uda nam się kupić za rozsądne pieniądze (ok. 750 zł), ale już koszt zakupu przedniej szyby (ok. 1500zł.) może nadszarpnąć niejeden budżet. Ratunkiem okazują się jednak części z demontażu. Tych na rynku wtórnym nie brakuje, bowiem sporo samochodów z racji dużych mocy uczestniczy w wypadkach, po których ich remont okazuje się być nieopłacalny. Skomplikowana natura auta potęguje koszty robocizny.

Podsumowując - bardzo wygodne i szybkie auto dla ludzi szukających komfortu i pewnego prowadzenia, a nie spotkania ze złodziejami. Przyszły właściciel powinien mieć jednak smykałkę do majsterkowania. Usterki unieruchamiające samochód w trasie to rzadkość, ale drobnych awarii może być sporo (zaśniedziałe styki powodujące błędne komunikaty w pokładowym komputerze, itd.). Silniki, z racji dużych mocy są wrażliwe na jakość płynów eksploatacyjnych oraz... brak rozsądku u kierowcy. Zwłaszcza w modelach turbooładowanych (2,0 4.16 - 205 KM i 2,0 5.20 - 220 KM) oraz 2,4 l. 175 KM (bez turbo) korzystanie z pełnej mocy przy zimnym silniku może skończyć się obróceniem panewek i remontem kapitalnym jednostki napędowej.

Na pewno nie jest to auto dla każdego. Kappa to samochód dla pasjonatów lubiących wyróżniać się na drodze. Szczególną uwagę trzeba jednak zachować w przypadku kupna auta sprowadzanego z Włoch (większość ofert na rynku). Samochody traktowane są tam w sposób bardzo przedmiotowy, wiele aut przeszło więc poważne (lecz kiepsko przeprowadzone) naprawy blacharskie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-10-03

Wersje

NADWOZIA

Nowa lancia thema2011-09-08Szukasz lukusu? Nie musi być z Niemiec!2011-06-27Śmierć legendy. Co zawdzięczamy Pininfarinie?2012-07-04

Lancia Kappa 2.4 TDS 124 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Omega

Opel Omega

2.5 TD 130 KM diesel1995sedanręcznatylny
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A6

Audi A6

2.5 TDI 115 KM diesel1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Scorpio

Ford Scorpio

2.5 TD 125 KM diesel1995sedanręcznatylny
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 5

BMW 5

25td 116 KM diesel1995sedanręcznatylny
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo seria 900

Volvo seria 900

2.4 D 130 KM diesel1995sedanręcznatylny
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 164

Alfa 164

2.5 TD 125 KM diesel1995sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność

Lancia Kappa 2.4 TDS 124 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS