Z linii montażowej fabryki w Solihull zjechał ostatni egzemplarz modelu Defender. Po rekordowych 68 latach zakład kończy tym samym produkcję terenówek, które - w dużym stopniu - bazowały jeszcze na pierwszym Land Roverze serii I.
Warto przypomnieć, że pierwszy Land Rover – series I – wyjechał z Solihull w 1948 roku. Auto napędzane było czterocylindrowym, benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy zaledwie 50 KM. W momencie rynkowego debiutu za nowy egzemplarz zapłacić trzeba było 450 funtów. W czasach największego popytu nowy Land Rover zjeżdżał z linii produkcyjnej co 4 minuty. Wśród największych sław korzystających z brytyjskich terenówek znalazły się m.in. angielska Królowa, Sir Winston Churchill i aktor Steve McQueen. Począwszy od 1948 roku bramy fabryki w Solihull opuściło dokładnie 2 016 933 użytkowych Land Roverów (serii I, II, III) i Defenderów.
Co ciekawe producent ani razu nie użył określenia „zakończenie” produkcji. Niewykluczone więc, że Defender nie żegna się na dobre ze światem motoryzacji. O wygaszeniu produkcji legendarnej terenówki mówiło się jednak od dłuższego czasu. Zbudowanie jednego Defendera – składającego się z przeszło 7 tysięcy części - pochłaniało aż 57 godzin. Dla porównania – by zbudować egzemplarz Land Rovera Discovery Sport – potrzeba 48 godzin.
Jako bezpośrednią przyczynę wstrzymania produkcji wskazuje się jednak konieczność dostosowania konstrukcji do nowych wymogów dotyczących bezpieczeństwa, wyposażenia i emisji spalin. Nie było to możliwe bez głębokiej (czytaj drogiej) ingerencji w mocno przestarzały już pojazd.
Na szczęście rezygnacja z produkcji Defendera nie oznacza wcale redukcji etatów. Zakład w Solihull buduje obecnie modele Range Rover, Range Rover Sport, Land Rover Discovery, Jaguar XE oraz Jaguar F-PACE.
Land Rover poinformował również o utworzeniu specjalnego działu Jaguar Land Rover Heritage Restoration. Zespół składający się z 12 ekspertów, na życzenie klientów, zająć ma się odrestaurowywaniem klasycznych terenówek brytyjskiej marki. W sumie zatrudnione tam osoby mają 172 lata doświadczenia w budowaniu Defenderów i ich poprzedników.