Land Rover wprowadza na polski rynek model Discovery Sport z nowym silnikiem wysokoprężnym z serii Ingenium. Z oferty wycofana zostaje stara jednostka 2.2 o mocy 150 i 190 KM.
Land Rover Discovery Sport
W samochodzie oferowane będą dwie wersje silnika Ingenium o pojemności 2.0. Pierwsza z nich oferuje 150 KM oraz 380 Nm przy średnim zużyciu paliwa w cyklu pomiarowym na poziomie 4,9 l/100 km.
Wersja o mocy 180 KM generuje natomiast aż 430 Nm momentu obrotowego, co jest jedną z najwyższych wartości w klasie.
Land Rover Discovery Sport
Silniki Ingenium spełniają wymagania normy Euro 6. Producent musiał więc włożyć dużo pracy w zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa. Zmienne fazy pracy zaworów wydechowych skracają czas niezbędny do osiągnięcia temperatury roboczej katalizatora i usprawniają proces oczyszczania filtra cząstek stałych (DPF).
Silnik Ingenium
Chłodzony system recyrkulacji spalin o obniżonym ciśnieniu (EGR) redukuje temperaturę w komorze spalania, ograniczając tym samym ilość powstających w niej tlenków azotu. Technologia selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) obniża emisję NOx do bardzo niskiego poziomu.
Co ciekawe, nowy, niezwykle zaawansowany silnik Ingenium został wyceniony niżej niż obecny diesel. Za samochód z silnikiem o mocy 150 KM trzeba bęzie zapłacić przynajmniej 159 900 zł, wersja mocniejsza jest droższa o 10 tys. To oznacza obniżkę aż o 30 tys. zł!
Obok silników Ingenium, w nowym Discovery Sport oferowana jest turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 240 KM. Samochód ten kosztuje 179 400 zł.