chceauto.pl
x

Lexus IS II 250 208 KM

Lexus IS II 250 208 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2012
Średnia cena
85 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2500 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1730 kg
Ładowność
345 kg

OSIĄGI

Moc
208 KM
0-100 km/h
8.1 s.
V max
230 km/h
Zasięg
620 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
10.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
67 zł
Zbiornik paliwa
65 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
225/40 R18
255/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
420 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
12.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
33 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8.9 s.
Prędkość maksymalna
209 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Lexus IS II 250 208 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Lexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KMLexus IS II 250 208 KM

Lexus IS II 250 208 KM

Lexus IS

IS opracowany został z myślą o młodych, dynamicznych kierowcach – samochód miał za zadanie odebrać klientów BMW serii 3. Podobnie jak BMW serii 3, samochód napędzany jest na tylną oś (cześć egzemplarzy występowała z napędem 4x4) – do napędu stosowano jedynie stosunkowo mocne silniki benzynowe. Jak przystało na dzieło koncernu Toyota, samochód cieszy się świetną opinią wśród użytkowników. Awarie przydarzają się bardzo rzadko, prawidłowo serwisowane egzemplarze są w zasadzie bezusterkowe.

Lexus IS II

Lexus IS drugiej generacji zadebiutował w 2005 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Pierwsze auta trafiły do klientów w 2006 roku. W 2010 roku samochód przeszedł niewielki lifting. Auta po zmianach najłatwiej poznać po światłach do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED.

Auto było zupełnie nową konstrukcją - z poprzednikiem łączyła je jedynie nazwa. Lexus pozostał jednak wierny tradycji - napęd wciąż przekazywany jest na tylną oś.

Nie ulega wątpliwości, że Lexus wie, jak robić samochody luksusowe. Przekonujemy się o tym natychmiast po zajęciu miejsca za kierownicą. Wnętrze Lexusa IS jest ergonomiczne, a wykonano je z luksusowych, wysokiej jakości materiałów, które dobrze znoszą upływ czasu i kolejne kilometry.

Osoby zastanawiające się nad Lexusem IS, jako alternatywą dla niemieckiej konkurencji dostrzegą ciekawą prawidłowość. W przeciwieństwie do samochodów Audi, BMW czy Mercedesa w przypadku IS-a niższe ceny mają samochody z silnikami wysokoprężnymi. Dlaczego tak jest?

Nie da się ukryć, że silniki Diesla nie są mocną stroną samochodów Toyoty. Wynika to z faktu, iż Japończycy nie przywiązywali do tego typu jednostek większej uwagi, oferując w zamian napęd hybrydowy. Do IS-a drugiej generacji diesle jednak trafiły i... nie był to dobry pomysł.

Otóż silniki te posiadały wadę fabryczną, powierzchnia bloku silnika na styku z uszczelką pod głowicą ulega zużyciu, przez co silnik traci szczelność, a do komory spalania dostawał się do płyn chłodniczy. Efekt to szybkie jego spalanie, co można ocenić po kłębach białego dymu lecących z rury wydechowej.

Lexus przyznał się do problemu i w swego czasu w młodych samochodach partycypował w kosztach naprawy, ale dziś na to już nie ma co liczyć (a usunięcie usterki poza ASO to kilka tysięcy zł). Na szczęście problem rozwiązano definitywnie przy okazji przeprowadzonego w 2010 roku liftingu.

Żadnych problemów nie stwarzają natomiast silniki benzynowe Lexusa IS. Na rynku dominują samochody z jednostkami o pojemności 2.5 V6, które zużywają jeszcze rozsądne ilości paliwa. Silnik ten często był łączony z automatyczną skrzynią biegów i nie będzie to zły wybór.

Lexus IS z silnikiem 3.5 V6 nie był oferowany w Europie, stąd dostępne egzemplarze pochodzą z indywidualnego importu z Ameryki. Warto więc je sprawdzić po nr VIN, czy nie miały za sobą poważnego wypadku lub nie są np. po powodzi.

Jeśli ktoś zamierza kupić Lexusa IS z silnikiem benzynowym, a następnie przerobić go gaz, powinien się dobrze zastanowić. Jednostki te posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, a to oznacza, że instalacja jest droga, do tego silnik i tak częściowo musi być zasilany benzyną, więc zyski są niższe od oczekiwanych, a problemy związane ze złym doborem instalacji lub niefachowym montażem mogą być duże.

Lexus IS to na pewno samochód wart zainteresowania, ciekawy konkurent samochodów z Niemiec. Auto jest bezawaryjne (poza przypadkami wspomnianymi powyżej), luksusowe, zapewnia dobre osiągi, jest przeważnie dobrze wyposażone, a koszty eksploatacji są na akceptowalnym poziomie. Nic więc dziwnego, że model ten przetrwał w produkcji aż do 2013 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-12-21

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Lexus IS znika z Europy!2020-06-16Lexus IS po liftingu2016-10-05Lexus IS 200t z nowym silnikiem2015-07-01Taki jest nowy Lexus IS!2013-01-10Lexus LS już po liftingu2020-07-08Używane: Lexus IS II2016-12-24

    Lexus IS - AKCJE NAWROTOWE

    2013-01-31Niektóre samochody marki Lexus IS, wyprodukowane w Japonii, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

    W samochodach Lexus:

    IS220d wyprodukowanych od 3 czerwca 2005 r. do 26 września 2011 r.,
    IS250 wyprodukowanych od 3 czerwca 2005 r. do 26 września 2011 r.,
    IS250C wyprodukowanych od 5 grudnia 2008 r. do 27 września 2011 r.,
    IS F wyprodukowanych od 13 lipca 2007 r. do 4 lipca 2011 r.,
    podczas montażu wycieraczek przedniej szyby, polegającego na dokręceniu nakrętek mocujących ramiona wycieraczek do sworzni napędowych, mogło dojść do niewystarczającego dla dużych obciążeń dokręcenia tych nakrętek. W rezultacie podczas pracy wycieraczek przy dużym obciążeniu, np. usuwając wycieraczką zalegającą na szybie ciężką warstwę śniegu, może nastąpić poślizg sworzni i w efekcie brak ruchu ramion wycieraczek. Jeśli usterka wystąpi podczas jazdy, zwiększa to ryzyko wypadku na skutek ograniczenia widoczności.

    Kampanią objętych jest 1640 samochodów marki Lexus IS. Lista numerów VIN w załączniku.

    Właściciele samochodów są zapraszani listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu dokonania bezpłatnej wymiany nakrętek mocowania ramion wycieraczek szyby przedniej.

    plik pdf

    Lexus IS II 250 208 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Mercedes - Benz C-klasa

    Mercedes C-klasa

    250 CGI 204 KM benzyna2012couperęcznatylny
    cena średnia 69 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Laguna

    Renault Laguna

    2.0 GT Turbo 204 KM benzyna2012couperęcznaprzedni
    cena średnia 43 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    BMW 3

    BMW 3

    25i 218 KM benzyna2012couperęczna4x4
    cena średnia 72 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Lexus IS II 250 208 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS