Lexus RX 500h to najmocniejsza wersja RX-a w historii. Japończycy zapewniają, że w ślad za mocnym napędem idą pozostałe podzespoły, dzięki czemu auto ma mieć prawdziwie sportowy charakter.
Lexus RX 500h
Lexus RX 500h ma 371 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,2 sekundy. Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi przy tym od 8,0 do 8,3 l/100 km.
Nowością jest kompaktowa, automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Lexus zdecydował się na ten rodzaj przekładni, a nie znane z innych hybryd E-CVT, by lepiej wykorzystać potencjał silnika z turbodoładowaniem. Przełożenia zostały tak dobrane, by uniknąć konieczności ciągłych zmian biegów, a kierowca może sam zmienić bieg przy pomocy łopatek zamontowanych przy kierownicy.
Lexus RX 500h
RX jest też pierwszym autem w gamie Lexusa z nową bipolarną baterią niklowo-wodorkową (Ni-MH). Prostsza konstrukcja i większa powierzchnia przepływu prądu elektrycznego oznaczają mniejszą rezystancję wewnętrzną akumulatora. Zaletą bipolarnej baterii niklowo-wodorkowej jest również większa gęstość energii, a tym samym większa moc wyjściowa w porównaniu z klasycznymi odpowiednikami, co przyczynia się do lepszej dynamiki samochodu.
Kompaktowe rozmiary pozwalają na tej samej przestrzeni umieścić 1,4x więcej ogniw, a także osiągnąć dwukrotnie większą moc, co odczuje kierowca. Akumulator został umieszczony pod tylnymi fotelami, co pozwoliło na obniżenie środka ciężkości i zachowanie przestronnej kabiny i bagażnika. Wydajny system chłodzenia sprawia, że bateria pracuje ciszej.
Lexus RX 500h
RX 500h jest pierwszą wersją w historii modelu z napędem 4x4 DIRECT4. W tym systemie napędu dwa silniki elektryczne oraz dwa falowniki (przedni i tylny) cały czas rozdzielają moc i moment obrotowy między przednią a tylną osią, dostosowując się do sytuacji na drodze.
Napęd na tylne koła przekazywany jest za sprawą układu e-Axle, połączonego z tylnym silnikiem elektrycznym oraz inwerterem.
Jednym z kluczowych elementów Lexusa RX 500h jest układ skrętnych kół tylnych (Dynamic Rear Steering), który automatycznie dopasowuje kąt skrętu tylnych kół do prędkości i kierunku jazdy. Maksymalny kąt wynosi 4 stopnie. Układ ten ułatwia manewrowanie i zwiększa stabilność przy większych prędkościach.
Lexus RX 500h
Przy niskich prędkościach koła tylne skręcają się przeciwnie do kół przednich, przy wyższych prędkościach dostosowują się do pracy przedniej osi.
W RX-ie 500h zastosowano też wentylowane tarcze przednie o średnicy 400 mm i zaciski stałe z przeciwstawnymi tłoczkami. Dodatkowo, RX 500h ma także zawieszenie adaptacyjne (AVS).
Lexus RX 500h
RX 500h jest oferowany w wersjach F SPORT Edition i F SPORT, które wyróżniają się elementami stylistycznymi wewnątrz i na zewnątrz. Emblematy F SPORT, czarne relingi i lusterka, przeprojektowany przedni grill w czarnym kolorze, specjalne nakładki boczne, a także przedni i tylny zderzak o aerodynamicznych kształtach, które generują większy docisk – to najbardziej widoczne zmiany w porównaniu z modelami RX 350h oraz RX 450h+.
Auto ma też specjalnie zaprojektowane dla tej wersji 21-calowe felgi o 10 ramionach, a ponadto tylko w tych wersjach będą są lakiery White Nova i Heat Blue.
We wnętrzu wersje F SPORT Edition i F SPORT rozpoznamy po kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów obszytych perforowaną skórą, emblematach F SPORT, aluminiowych pedałach i sportowych akcentach. Do wyboru będą dwie tapicerki ze skóry naturalnej w kolorach Black i Dark Rose. Podsufitka jest w kolorze czarnym, a wstawki we wnętrzu wykonano z aluminium.
Lexus RX 500h F SPORT Edition dostępny jest od 470 990 zł, a RX 500h F SPORT kosztuje od 490 900 zł.