Lexus podał polskie ceny modelu RX nowej generacji.
Lexus RX
Flagowy SUV japońskiej marki będzie dostępny w trzech hybrydowych odmianach, sześciu wersjach wyposażenia, a także 11 lakierach oraz z czterema rodzajami tapicerki wnętrza.
Wszystkie Lexusy RX w standardzie mają elektroniczne klamki, trzystrefową klimatyzację, inteligentny kluczyk, zupełnie nowy system multimediów z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację w chmurze, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge, którego można wywołać komendą „Hey Lexus”, możliwość aktualizacji online oraz 4-letni darmowy pakiet transmisji danych. Apple CarPlay obsługiwany jest bezprzewodowy, Android Auto przy pomocy kabla, a wybranymi funkcjami auta można sterować zdalnie z telefonu przy pomocy aplikacji Lexus Link. Przednie fotele mają elektryczną regulacje w ośmiu kierunkach i są podgrzewane, a tylna klapa otwiera się i zamyka elektrycznie.
Lexus RX
Każdy RX ma trzecią generację systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, która obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) z korektą toru jazdy, układ rozpoznawania znaków (RSA) oraz system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY). Standardem jest też kamera cofania oraz aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości.
Lexus RX 350h w wersji Elegance z perforowaną tapicerką ze skóry Tahara kosztuje od 352 900 zł, a hybryda plug-in RX 450h+ Elegance to koszt od 402 900 zł. Wersja Business obejmuje ponadto 21-calowe felgi aluminiowe, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, podgrzewane koło kierownicy, a także lampy Full-LED i nastrojowe oświetlenie kabiny. Do wersji Business można też zamówić opcjonalny szyberdach. RX 350h Business kosztuje od 362 900 zł, a RX 450h+ od 412 900 zł.
Lexus RX
W wersji Prestige klienci mają do wyboru cztery kolorystyki tapicerki wnętrza, która jest wykonana ze skóry naturalnej. Fotele przednie są dodatkowo wentylowane, a także mają pamięć ustawień. Elektrycznie otwieraną tylną klapę można uruchomić przy pomocy ruchu nogą.
Auto w tej wersji ma też rozbudowany pakiet funkcji wspierających kierowcę i dbających o bezpieczeństwo. Na liście wyposażenia są czujniki parkowania z funkcją samoczynnego zatrzymania (ICS), system monitorowania martwego pola (BSM), system zapobiegający otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją (SEA) oraz system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA).
Lexus RX
Cennik wersji Prestige zaczyna się od 384 900 zł, a auto z napędem hybrydowym plug-in kosztuje od 434 900 zł. Do tej wersji można zamówić pakiet Technology o wartości 15 000 zł, który obejmuje 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni, nastrojowe oświetlenie kabiny oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa z asystentem wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) oraz systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA). Dodatkowo, wersja Prestige z pakietem Technology może być doposażona o dwuczęściowy otwierany szklany dach panoramiczny.
Lexus RX 350h i RX 450h+ w najwyższej wersji Omotenashi ma trzy kolorystyki tapicerki wnętrza, którą wykonano ze skóry półanilinowej. Samochód wyróżnia się też specjalnym malowaniem 21-calowych felg oraz potrójnymi reflektorami LED z systemem BladeScan.
Lexus RX
Standardem w tej wersji jest też 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, a także dotykowe przyciski na kierownicy oraz cyfrowe lusterko wsteczne. Przednie fotele mają regulacją w 10 kierunkach z pamięcią ustawień, a tylne boczne fotele są podgrzewane i wentylowane. Klimatyzacja jest wyposażona w filtr Nanoe® X. Wersja Omotenashi ma 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson® oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), a także kamera cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni.
Auto z klasyczną hybrydą kosztuje od 427 900 zł, a jako hybryda plug-in od 477 900 zł.
Lexus RX
RX 500h z napędem hybrydowym opartym na silnik 2.4 turbo i automatyczną, sześciobiegową przekładnią będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia o sportowym charakterze – F SPORT Edition oraz F SPORT.
Auto będzie wyróżniało się z zewnątrz emblematami F SPORT, czarnymi relingami i lusterkami, przeprojektowanym przednim grillem w czarnym kolorze, specjalnymi nakładkami bocznymi, a także przednim i tylnym zderzakiem o aerodynamicznych kształtach.
Do tego dojdą specjalnie zaprojektowane dla tej wersji 21-calowe felgi o 10 ramionach. We wnętrzu wersje F SPORT Edition i F SPORT rozpoznamy po kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów obszytych perforowaną skórą, emblematach F SPORT, aluminiowych pedałach i sportowych akcentach.
Lexus RX 500h w wersji F SPORT Edition kosztuje od 470 990 zł. Auto w standardzie ma adaptacyjne zawieszenie AVS i tylną skrętną oś, a także kolorowy, 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, I potrójne reflektory LED z systemem BladeScan.
Wersja F SPORT ma ponadto wentylowane fotele tylne, kamerę cofania z widokiem panoramicznym 360 stopni dookoła samochodu, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika sterowaną ruchem nogi, cyfrowe lusterko wsteczne, a także 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson® oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA). Auto w tej wersji kosztuje 490 900 zł i można je jeszcze doposażyć w dwuczęściowy otwierany szklany dach panoramiczny.