Na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutował Lexus RX IV generacji.
Lexus RX IV
RX to najważniejszy model w całej gamie Lexusa. Pierwszy pojazd o tej nazwie pojawił się na rynku 26 lat temu, a od 2008 roku w salonach oferowana jest trzecia generacja. W sumie kliencie odebrali przeszło 2,1 mln egzemplarzy tego pojazdu, co oznacza, że RX jest bestsellerem, a jego sprzedaż stanowi 30 proc. całej sprzedaży Lexusa.
Lexus RX IV
Nic więc dziwnego, że Japończycy robią co mogą, by nowy model był przynajmniej równie dobry jak poprzedni. Już śmiało można powiedzieć, że nowa generacja bije poprzednika pod względem wyglądu. Samochód cechują ostre krawędzie i odważna stylizacja, dobrze znane z ciepło przyjętego mniejszego modeli NX.
Znakiem rozpoznawczym jest olbrzymia osłona chłodnicy w kształcie litery X. Niezwykle ciekawym zabiegiem stylistycznym jest częściowo przeszklony tylny słupek (reszta jest utrzymana w ciemnych barwach), przez co dach sprawia wrażenie unoszącego się w powietrzu.
Lexus RX IV
Nowy Lexus RX znacznie urósł, w naturalny sposób robiąc miejsce dla NX-a. Długość nadwozia RX-a to 489 cm, szerokość wynosi 189,5 cm, a wysokość - 169 cm. W stosunku do poprzednika nowy model jest więc o 11 cm dłuższy i o 1 cm szerszy. Zauważalnie, bo o 5 cm wzrósł rozstaw osi (wynosi 279 cm), co przekłada się na ilość miejsca na tylnej kanapie.
Lexus RX IV
Wnętrze samochodu, jak na Lexusa przystało, wykonano z najlepszych materiałów - skóry i naturalnego drewna. Wyposażenie może być bardzo bogate. Standardem jest ekran o średnicy 12,3 cala umieszczony na środku podszybia, opcją - przeznaczone dla pasażerów, montowane na zagłówkach przednich foteli tablety o średnicy 11,6. Również opcjonalne wyposażenie stanowi nowa generacja systemu HUD, który wyświetla ważne informacje wprost na szybie przed oczami kierowcy.
Lexus RX IV
Opcjonalne wyposażenie stanowi aktywne zawieszenie. Sam układ podwozia nie stanowi niespodzianki - z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - niezależne zawieszenie wielowahaczowe. Producent podkreśla, że nowy Lexus RX będzie prowadził się znacznie lepiej od poprzedniego. Zawieszenie ma być bardziej sztywne, a auto ma prowadzić się jak klasyczny samochód osobowy, a nie duży SUV.
Lista opcji jest bardzo długa, obejmując również szereg systemów bezpieczeństwa (monitorowania pasa ruchu, martwego kąta, adaptacyjny tempomat itp).
Lexus RX IV
Najmniejsze zaskoczenie w nowym modelu stanowi napęd. Nowy Lexus RX będzie dostępny w wersji benzynowej z silnikiem 3.5V6 o mocy 300 (RX350) oraz w wersji hybrydowej (RX450h), w której silnik V6 współpracuje z jednostką elektryczną. Sumaryczna moc tej wersji również wynosi 300 KM. Standardem jest oczywiście automatyczna skrzynia biegów i napęd na cztery koła.
Niezależnie od napędu Lexus RX będzie dostępny w wersji F Sport. Jest to zasadniczo pakiet stylistyczny (inne zderzaki, osłona grilla, felgi), inne są również zegary (ekran zamiast klasycznych wskaźników analogowych), nieco zmodyfikowano również zawieszenie.
Nowy Lexus RX będzie oczywiście oferowany w Europie. Data premiery nie została jeszcze ujawniona.