chceauto.pl
x

Mazda 2 III 1.5 103 KM

Mazda 2 III 1.5 103 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2013
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1498 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1065 kg
Ładowność
430 kg

OSIĄGI

Moc
103 KM
0-100 km/h
10.4 s.
V max
188 km/h

KOSZTY

Spalanie
7 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
185/55 R15

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
268 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.4 s.
Prędkość maksymalna
171 km/h

Mazda 2 III 1.5 103 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KMMazda 2 III 1.5 103 KM

Mazda 2 III 1.5 103 KM

Mazda 2

Mazda2 to nazwa europejskiej wersji samochodu, który w Japonii debiutował w 1996 roku jako Mazda Demio. W 2002 roku pojawiła się druga generacja tego samochodu, a w 2007 roku debiutowała generacja III, która po raz pierwszy nie była autem miejskim o wysokim nadwoziu, ale otrzymała w pełni harmonijne kształty.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim zadebiutowała Mazda2 IV generacji. Samochód kontynuuje tradycje poprzedniej generacji. Mimo niewielkich wymiarów może zachwycać dynamiczną stylizacją.

W Polsce egzemplarze pierwszej generacji są właściwie niedostępne, popularność zdobyły dopiero auta wyprodukowane po 2002 roku. Samochody te były wówczas dostępne w polskiej sieci dilerskiej (która później zakończyła działalność).

Mazda 2 III

Mazda2 trzeciej generacji (DE) debiutowała w 2007 roku, 3 lata później samochód został poddany liftingowi.

Mazda2 III została zbudowana na płycie podłogowej Forda Fiesty. Samochód otrzymał jednak całkowicie odmienną, typową dla japońskiej marki stylizację nadwozia i wnętrza.

Mała Mazda wygląda dynamicznie, a właściwości jezdne nie zostają w tyle za wyglądem. Nie ma w tym nic dziwnego, bowiem zawieszenie również ma fordowski rodowód. A Focus czy Fiesta nie od dziś wyznaczają standardy prowadzenia w swoich klasach... Typowo dla samochodów segmentu B, w Maździe zastosowano kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Zestrojenie całości jest sztywne, co pozwala na czerpanie przyjemności z jazdy, natomiast nieco cierpi na tym komfort. Mimo tego, zawieszenie jest trwałe, najszybciej poddają się łączniki stabilizatora i końcówki drążków kierowniczych.

Równie "charakternie" zestrojono układ kierowniczy, który jest precyzyjny i daje świetne czucie drogi. Pozytywny wpływ na prowadzenie po zakrętach, a przy okazji - na zużycie paliwa - ma również niska masa. Bazowa wersja waży sporo mniej niż tonę, Mazda zapewnia, że auto jest o 100 kg lżejsze od poprzedniej generacji.

Wnętrze Mazdy2 DE jest nieco ascetyczne i wykonane z twardych plastików. Montaż jest jednak poprawny i wnętrze rzadko generuje jakieś drażniące dźwięki. Plastiki są również odporne na porysowanie.

Wyposażenie jest bogate, każdy samochód posiada przynajmniej klimatyzację i elektryczne sterowanie szyb i lusterek oraz radio. Wnętrze jest stosunkowo obszerne (jak na tę klasę pojazdów), natomiast pojemnością nie imponuje bagażnik (ma zaledwie 268 litrów pojemności).

W Mazdzie 2 znajdziemy benzynowe silniki mające rodowód Forda oraz wysokoprężne jednostki produkcji PSA. Wszystkie są poprawne, japońskiemu producentowi udało się uniknąć wpadek. Typowych usterek właściwie nie ma, występuje jedynie typowe zużycie eksploatacyjne.

Pewne zastrzeżenia można mieć do jakości powłoki lakierniczej, która jest dość podatna na uszkodzenia mechaniczna. Natomiast układy elektryczne i elektroniczne są trwałe, nie generują większych problemów.

Części zamienne dostępne są w ASO, przy czym ceny są wysokie. Na szczęście popularne elementy eksploatacyjne bez problemu znajdziemy również jako zamienniki.

Czy więc Mazda2 tposzeregu DE nie ma żadnych wad? Tak dobrze nie jest. Mazda2 była droższa od konkurencji już w salonach. Dodatkowo dobra opinia i niska usterkowość powodują, że spadek wartości tego modelu jest niewielki. Stąd, niezależnie od rocznika za używaną Mazdę2 trzeba zapłacić więcej niż za pojazdy konkurencyjne z analogicznego rocznika.

Niewiele jest również ofert sprzedaży samochodów z polskich salonów, wysoka cena powodowała, że sprzedaż Mazdy2 w Polsce była niewielka. Stąd na rynku dominują samochody z prywatnego importu, wymagające dokładnego sprawdzenia pod kątem stanu technicznego i wypadkowości. Na pewno jednak dobrze wybrany egzemplarz będzie dobrze służył nowemu właścicielowi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-09-22

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mazda 2 po liftingu. Polskie, wysokie ceny2019-09-08Mazda 2 po liftingu2019-07-27Wszystko o nowej Mazdzie 22015-02-03Mazda2 czwartej generacji!2014-07-17Używane: Mazda 22013-09-20Mazda 2 Hybrid - bliźniaczka Toyoty Yaris2024-09-03

Mazda 2 III 1.5 103 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Skoda Fabia

Skoda Fabia

1.2 TSI 105 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.2 TSI 105 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Rio

Kia Rio

1.4 109 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Polo

Volkswagen Polo

1.2 TSI 105 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Micra

Nissan Micra

1.2 DIG-S 98 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 27 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda Jazz

Honda Jazz

1.4 i-VTEC 100 KM benzyna2013hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność

Mazda 2 III 1.5 103 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS