Mazda 2 V 1.5 Hybrid 116 KM
Mazda 2
Mazda2 to nazwa europejskiej wersji samochodu, który w Japonii debiutował w 1996 roku jako Mazda Demio. W 2002 roku pojawiła się druga generacja tego samochodu, a w 2007 roku debiutowała generacja III, która po raz pierwszy nie była autem miejskim o wysokim nadwoziu, ale otrzymała w pełni harmonijne kształty.
Jesienią 2014 roku na salonie paryskim zadebiutowała Mazda2 IV generacji. Samochód kontynuuje tradycje poprzedniej generacji. Mimo niewielkich wymiarów może zachwycać dynamiczną stylizacją.
W Polsce egzemplarze pierwszej generacji są właściwie niedostępne, popularność zdobyły dopiero auta wyprodukowane po 2002 roku. Samochody te były wówczas dostępne w polskiej sieci dilerskiej (która później zakończyła działalność).
Mazda 2 V
Mazda 2 Hybrid piątej generacji, czyli... Toyota Yaris ze zmienionym logo.
Mazda 2 Hybrid jest najnowszym efektem współpracy pomiędzy Mazdą i Toyotą. Jest to model produkowany i dostarczany Maździe przez Toyota Motor Europe.
Toyota Yaris i Mazda 2 Hybrid to samochody niemal identycznie, różnią się właściwie jedynie logiem na karoserii. Zaliczane są do segmentu B, mają 256 cm rozstawu osi. Pojemność bagażnika to 286 litrów.
Mazda 2 Hybrid jest oferowana wyłącznie z hybrydowym napędem, w którym trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ o mocy 93 KM połączony jest z silnikiem elektrycznym o mocy 79 KM, co daje systemową moc samochodu wynoszącą 116 KM.
Ten typ hybrydowego napędu nie ma możliwości ładowania z gniazdka.
Hybrydowa Mazda 2 przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 175 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, wg normy WLTP, wynosi 3,8-4 l/100 km (odpowiednio dla samochodów wyposażonych w koła o średnicy 15 lub 16 cali).
Mazda 2 piątej generacji jest pierwszym samochodem tego producenta z klasycznym hybrydowym układem napędowym. Do tej pory Mazda miała w gamie auta z napędem najwyżej mikrohybrydowym oraz pierwszy model o całkowicie elektrycznym napędzie, czyli Mazdę MX-30. Japończycy pilnie potrzebują samochodów hybrydowych, które pozwolą obniżyć średnią emisję spalin.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-29