chceauto.pl
x

Mazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KM

Mazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
158 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1398 kg
Ładowność
594 kg

OSIĄGI

Moc
186 KM
0-100 km/h
8.3 s.
V max
216 km/h
Zasięg
510 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9.4 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
60 zł
Zbiornik paliwa
48 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16
215/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
350 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Mazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KMMazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KM

Mazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KM

Mazda 3

Mazda3 to następca modelu 323. Samochód ten debiutował w 2003 roku, trzy lata później poddano go liftingowi. W 2008 roku zaprezentowano drugą generację tego Mazdy3, pierwsze samochody trafiły do salonów rok później. Produkcja tego modelu trwała do 2013 roku, gdy pojawiła się Mazda 3 trzeciej generacji.

Mazda 3 IV

Czwarte wcielenie sprzedażowego hitu japońskiego producenta może pochwalić się m.in. zwiększonym o 25 (do 2725 mm) rozstawem osi. Wymiary hatchbacka pozostały niemalże bez zmian (4459 mm x 1797 mm x 1440 mm). Zauważalnie – aż o 82 mm – urósł za to sedan (4662 mm x 1797 mm x 1445 mm). Gama jednostek napędowych Mazdy 3 w Polsce obejmuje dwa silniki benzynowe. Bazowa jednostka 2.0 SKYACTIV-G o mocy 122 KM wyposażona została w system dezaktywacji cylindrów, zmodyfikowane porty dolotowe i dzielony system wtrysku paliwa. Silnik wykorzystuje technologią M-Hybrid (mild hybrid), która pomaga obniżyć zużycie paliwa, przeznaczając energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego. Dodatkowo, M-Hybrid przyspiesza i usprawnia pracę systemu i-stop, a także wspiera pracę układu napędowego; Mocniejszy silnik to całkowicie nowa jednostka 2.0 SKYACTIV-X generująca 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jej nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) polega na tym, że mieszanka paliwowo-powietrzna jest zapalana nie dzięki iskrze od świecy, ale pod wpływem wysokiego ciśnienia, jak w silniku Diesla. Natomiast świeca steruje samym momentem zapłonu. Oba silniki standardowo współpracują z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, natomiast opcjonalna przekładnia ośmiostopniowa wymaga dopłaty 6 tys. zł. Dodatkowy mocniejszy silnik może napędzać wszystkie koła - układ i-Activ AWD kosztuje 10 tys. zł. Mazda 3 będzie dostępna w nowych wersjach wyposażeniowych: Kai, Kanjo i Hikari i Enso. Już podstawowa wersja Kai jest doskonale wyposażone - posiada m.in. adaptacyjny tempomat, układ monitorowania martwego pola, automatyczne światła drogowe, system rozpoznawania znaków, system utrzymywania samochodu na pasie ruchu, czujniki parkowania, deszczu i zmierzchu oraz manualną klimatyzację. Nie zabraknie również systemu infotainment z ekranem o wielkości 8,8 cala, wyświetlacz HUD i nawigacji. W samochodach z silnikiem 122-konnym znajdą się światła typu LED, zaś w w wersji mocniejszej - matrycowe oświetlenie adaptacyjne.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-29

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Używane: Mazda 3 III2021-02-17Nowa Mazda 3 już w polskich salonach2019-03-03Nowa Mazda 3. Polskie (wysokie) ceny2018-12-15Mazda 3 czwartej generacji2018-11-28Mazda 3 IV generacji nadjeżdża!2018-11-08Mazda 3 po zmianach2016-07-15

Mazda 3 IV 2.0 Skyactiv-G 186 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS