Klasa E z Affalterbach doczekała się właśnie modernizacji. Auto wyróżniają smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami. Inny jest też np. zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi wlotami i spojlerem.
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Nowa stylistyka wariantów E 63 4MATIC+ w dużej mierze jest podyktowana kwestiami technicznymi. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza, wloty w zderzaku są wyjątkowo duże. Poszerzone o 27 mm nadkola pozwoliły na poszerzenie rozstawu kół oraz zastosowanie większych przednich kół.
Nowością jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i panelem dotykowym (gładzikiem), inteligentnym sterowaniem głosowym oraz specyficznymi dla AMG funkcjami. Dwa wyświetlacze – zestawu wskaźników i systemu operacyjnego – wizualnie łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit (w modelu podstawowym monitory seryjnie mają przekątną 10,25”, a w wersji S – 12,25”). Zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport, ten ostatni z dużym centralnym obrotomierzem). Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, takie jak parametry silnika, "rozgrzewka” czy miernik przeciążeń.
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
4-litrowy silnik AMG V8 biturbo AMG w E 63 S 4MATIC+ nadal osiąga moc 612 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 2500 do 4500 obr./min). Podstawowy wariant E 63 4MATIC + dysponuje mocą 571 KM i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Limuzyna w wersji S kończy sprint od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a w odmianie podstawowej – 3,5 s. Dla Kombi wartości te wynoszą, odpowiednio, 3,5 oraz 3,6 s.
Z myślą o zapewnieniu odpowiedniej reakcji 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo wyposażono w dwie turbosprężarki typu twin-scroll. Standardowy jest również system odłączania cylindrów. Działa on w trybie Comfort, w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika – od 1000 do 3250 obr./min.
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Wersja S jest jedynym samochodem w segmencie, który wyposażono w dynamiczne mocowania silnika. Pozwala to pogodzić teoretycznie sprzeczne cele, polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączenia z układem napędowym dla zapewnienia wysokiego poziomu komfortu oraz sztywnego "spięcia" w celu uzyskania optymalnej dynamiki jazdy.
Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ po liftingu
Jednostka napędowa współpracuje z 9-biegową przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT. Wszystkie warianty E 63 są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ o całkowicie zmiennym rozkładzie momentu obrotowego. Wariant S dodatkowo standardowo oferuje tryb Drift, dostępny w programie jazdy RACE, który uruchamia całkowicie tylnonapędową konfigurację i pozwala na jazdę "bokiem” (pod warunkiem, że system ESP został wyłączony, a skrzynia biegów pracuje w trybie ręcznym).
E 63 zaopatrzono także w elektronicznie regulowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego tylnej osi. Podczas dynamicznej jazdy pozwala ona zmniejszyć poślizg koła po wewnętrznej stronie zakrętu, i to bez żadnej interwencji ze strony układu hamulcowego. Kierowca może przyspieszać na wyjściu z łuku wcześniej i intensywniej.