Niedługo [p premierze całkowicie nowego Mercedesa klasy G niemiecki producent zaprezentował wersję AMG.
Mercedes-AMG G 63
Mercedes-AMG G 63 cechuje się przestylizowaną osłoną chłodnicy, zderzakami o bardziej agresywnym wyglądzie, listwach ozdobnych w kolorze czarnym oraz chromowaną osłoną koła zapasowego. Wyróżnikiem są również wyprowadzone z boku samochodu, pod progami, końcówki układu wydechowego.
W samochodach sygnowanych przez AMG najważniejsze skrywa się oczywiście pod maską. W przypadku Mercedesa-AMG G 63 znajdziemy tam podwójnie doładowaną jednostkę 4.0V8, która zastąpiła wcześniej stosowany silnik o pojemności 5.5 l. Dzięki podwójnemu doładowaniu moc maksymalna jednostki wynosi 585 KM, a maksymalny moment obrotowy to aż 850 Nm i wartość ta jest dostępna w zakresie 2500-3500 obr/min.
Mercedes-AMG G 63
Moment obrotowy trafia na wszystkie koła (standardowy rozkład przód:tył to 40:60) za pośrednictwem dziewięciostopniowej skrzyni dwusprzęgłowej AMG Speedshift TCT z możliwością wyboru trybu jazdy i sterowaniem łopatkami przy kierownicy oraz skróconymi czasami zmiany przełożeń.
Układ napędu wszystkich kół składa się z trzech dyferencjałów: przedniego, środkowego i tylnego, w trudnym terenie każdy z nich można zablokować. Dodatkowo samochód posiada reduktor, który można włączyć podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.
Mercedes-AMG G 63
W nowoczesnych samochodach inżynierowie nie mogą jednak skupiać się wyłącznie na mocy i momencie, ale muszą również myśleć o obniżeniu emisji spalin, a to można zrobić poprzez obniżenie zużycia paliwa. W Mercedesie-AMG G 63 zastosowano np. układ odłączania cylindrów. Podczas jazdy z prędkościami obrotowymi między 1000-3250 obr/min przy delikatnym naciskaniu na pedał gazu, komputer dezaktywuje cylindry nr 2, 3, 5 i 8. Odbywa się to oczywiście całkowicie automatycznie i w sposób niezauważalny dla kierowcy.
Mercedes-AMG G 63
M.in. dzięki temu systemowi średnie zużycie benzyny w cyklu pomiarowym to 13,2 l/100 km. Ale nie łudźmy się, że tyle będzie w rzeczywistości, szczególnie że Mercedes-AMG G 63 przyśpiesza do 100 km/h w 4,5 s oraz może rozpędzić się do 220 km/h, a waży aż 2485 kg! Co więcej z pakietem AMG Driver prędkość maksymalna rośnie do 240 km/h.
Okiełznać taką moc w połączeniu z masą nie jest łatwo. Ma w tym pomagać standardowe adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, które może pracować w trybach Comfort, Sport i Sport+.
Mercedes-AMG G 63 zadebiutuje na początku marca na salonie w Genewie. Pierwsze samochody wyjadą z salonów w czerwcu.
Mercedes-AMG G 63. Potężny i szybki - GALERIA ZDJĘĆ