Mercedes kończy produkcję klasy G w wersji AMG. Z tej okazji powstanie specjalna, limitowana do 65 egzemplarzy, edycja tego modelu o nazwie Mercedes-AMG G 65 Final Edition.
Mercedes-AMG G 65 napędzany jest sześciolitrowym silnikiem V12 o mocy 630 KM. Maksymalny moment obrotowy generowany przez tę podwójnie doładowaną jednostkę wynosi 1000 Nm, a wartość ta dostępna jest między 2300 a 4300 obr/min. Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC.
Mercedes-AMG G 65 Final Edition
Mercedes-AMG G 65 Final Edition przyśpiesza do 100 km/h w 5,3 s, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 230 km/h.
Na przekór fantastycznym osiągom, Mercedes-AMG G 65 pozostaje samochodem o świetnych właściwościach terenowych - np. potrafi pokonać brody o głębokości do 60 cm, jego kąt natarcia i zejścia to 27 stopni, zaś kąt rampowy wynosi 22 stopnie.
Mercedes-AMG G 65 Final Edition
Wyróżnikiem wersji Final Edition są brązowe 21-calowe felgi, skrywające srebrne zaciski hamulcowe. W kolorze brązowym są również osłony elementów podwozia i silnika oraz lusterka. Sam samochód wraz z osłoną koła zapasowego i chłodnicy jest czarny.
W czarnej tonacji utrzymano również wnętrze, w którym dominują pokryte czarną skórą Nappa fotele.
Na rynku niemieckim cena Mercedesa-AMG G 65 Final Edition wynosi 310 233 euro, co oznacza, że w Polsce samochód będzie kosztował około miliona złotych.
Warto dodać, że historia Mercedesa klasy G w wydaniu AMG sięga 1979 roku. W 1999 roku pojawiła się wersja G 55 napędzana silnikiem 5.5V8 o mocy 354 KM. Wersja G 65 z silnikiem V12 pojawiła się w roku 2012.
Co ciekawe, sprzedaż wersji AMG stanowiła aż 1/3 sprzedaży całej gamy klasy G.