Wiamy już, jak wyglądać będzie typowa odmiana nowego Mercedesa GLC. Firma ze Stuttgartu opublikowała właśnie pierwsze oficjalne dane Mercedesa-AMG GLC 43 4MATIC, który już 4 kwietnia zadebiutować ma na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku.
Mercedes-AMG GLC 4MATIC
Na tle standardowych modeli z rodziny GLC samochód sygnowany przez AMG rozpoznać można po przeprojektowanych zderzakach i osłonie chłodnicy z chromowanymi wstawkami, które – w zamyśle stylistów - imitować mają diamenty. Auto otrzymało również przedni splitter, dwie podwójne końcówki układu wydechowego i 20-calowe malowane na srebrno-czarno obręcze kół.
Mercedes-AMG GLC 4MATIC
We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czekają m.in. sprtowe fotele i wielofunkcyjna kierownica, zmodernizowany zestaw wskaźników sygnowany logiem AMG i skórzana tapicerka.
Mercedes-AMG GLC 4MATIC
Źródłem napędu Mercedesa-AMG GLC 43 4MATIC jest podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,0 l. Motor oferuje 367 KM (5500-6000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 520 Nm (2500-4500 obr./min).
Moc przenoszona jest na wszystkie koła (w stosunku 31:69 z przewagą osi tylnej) przez dwusprzegłową, zautomatyzowaną, dziewięciostopniową przekładnię 9G-Tronic. Auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,9 s i osiąga – limitowaną elektronicznie - prędkość maksymalną 250 km/h (prędkościomierzy wyskalowano do 280 km/h).
Mercedes-AMG GLC 4MATIC
Lista wyposażenia standardowego obejmuje m.in. adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, system AMG Dynamic Select z pięcioma trybami jazdy i układ ESP pozwalający wybierać pomiędzy trzema ustawieniami.
Ceny Mercedesa-AMG GLC 43 4MATIC nie zostały jeszcze opublikowane. Samochód trafić ma do salonów przed wakacjami.