Do oferty AMG trafia właśnie Mercedes-AMG GT R Roadster. Auto uzupełni cenniki producenta z Affalterbach w trzy lata od premiery Coupe.
Mercedes-AMG GT R Roadster
Pod maską Roadstera znajdziemy ten sam co w Coupe silnik V8. Podwójnie doładowana jednostka o pojemności niespełna 4,0 l oferuje 585 KM (6250 obr./min.) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm (oferowany w zakresie 2100-5500 obr./min.).
W układzie napędowym pracują dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa skrzynia biegów i aktywny tylny dyferencjał. O wrażenia z jazdy dbają ponadto aktywne zwieszenie AMG RIDE CONTROL i skrętna tylna oś.
Mercedes-AMG GT R Roadster
Osiągi, jak przystało na AMG, nie pozostawiają nic do życzenia. Mercedes-AMG GT-R Roadster rozpędza się do prędkości maksymalnej 317 km. Sprint do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 3,6 s. Dane są jedynie o 0,1 s i 2 km gorsze niż w przypadku wersji Coupe.
GT-R Roadster standardowo oferowany jest na kutych obręczach kół ze stopów lekkich. Przednie koła o średnicy 19 cali uzbrojono w opony 275/35. Tylne mają aż 20 cali i gumy w rozmiarze 325/30.
Mercedes-AMG GT R Roadster
Auto wyposażono w elementy aktywnej aerodynamiki. Oprócz systemu Air Panel obejmującego aktywne żaluzje w przednim zderzaku, zastosowano m.in. aktywne osłony podwozia. Przednia z aktywnymi elementami z włókien węglowych potrafi wygenerować 40 kg dodatkowego docisku przy 250 km/h.
Mercedes-AMG GT R Roadster
W sumie klienci mają do wyboru czternaście kolorów nadwozia i dwa dodatkowe pakiety obejmujące dodatki z włókien węglowych. Sam dach obszyto trójwarstwową tkaniną ze specjalnymi wkładkami mającymi odizolować kabinę od szumów wiatru.
Producent z Affalterbach deklaruje zbudowanie 750 egzemplarzy Mercedesa-AMG GT R Roadster. Ceny modelu pozostają tajemnicą.