Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz G-klasa W463 FL 63 AMG 544 KM
Mercedes - Benz G-klasa
Mercedes Gelandewagen (stąd nazwa – klasa G), w zależności od wersji, może być samochodem o wielu twarzach. Pierwsze auta (typoszereg W460) pojawiły się na rynku w 1979 roku i opracowane zostały głównie z myślą o wykorzystaniu ich do celów wojskowych. Niemal całkowicie pozbawiony podnoszącego komfort wyposażenia pojazd oferowany był w dwóch rozstawach osi, z trzema wariantami nadwozia (3, 5-drzwiowy kombi lub 2-drzwiowy kabriolet). Większość typowo terenowych modeli ma stały napęd na tylną oś, przód i blokady dyferencjałów obsługuje się dźwigniami w kabinie. W 1991 roku Niemcy zaprezentowali jednak „ucywilizowaną” – wręcz luksusową - wersję oznaczoną symbolem W463, która dysponuje stałym napędem 4x4.
Pojazdy typoszeregu W460/W461 to auta o typowo terenowym charakterze, które charakteryzują się legendarną wręcz dzielnością i niezawodnością. Są proste w budowie i obsłudze.
Mercedes - Benz G-klasa W463 FL
Typoszereg W463 – z niewielkimi zmianami oferowany przez Mercedesa do dzisiaj – to natomiast luksusowe SUVy, które różnią się od modeli o czysto terenowych charakterze wykończeniem wnętrza (zupełnie inna deska rozdzielcza, szlachetne materiały – skóra i drewno) i wyposażeniem. Auta mają stały napęd 4x4 z elektronicznie blokowanymi dyferencjałami (przedni, środkowy i tylny).
O typowych usterkach trudno mówić. Model ma opinię „niezniszczalnego”. Przy zakupie warto jednak dokładnie sprawdzić działanie automatu i dyferencjałów, naprawa może być bardzo droga. Większość egzemplarzy ma też problemy z rdzą – przed zakupem dokładnie sprawdźmy więc również stan podwozia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-01-03