Mercedes - Benz GLE W166 FL 500 455 KM
Mercedes - Benz GLE
Mercedes GLE to tak naprawdę model ML po liftingu. Jesienią 2014 roku Mercedes ogłosił gruntowne zmiany w nazewnictwie swoich modeli. Natomiast w marcu 2015 zaprezentowano ML-a po liftingu, który - zgodnie z nową nomenklaturą - otrzymał nazwę GLE.
Z zewnątrz auto niewiele różni się od ML-a. Jak to zwykle przy liftingach bywa, nowa jest m.in. osłona chłodnicy, zderzak i reflektory. Wersję AMG rozpoznać możemy po zmodyfikowanym zderzaku, osłonie chłodnicy z jednym żebrem, dwóch, podwójnych, zakończeniach wydechu i 20-calowych felgach lakierowanych na czarno. W kabinie ograniczono się do drobnych zmian. Nowa jest m.in. wielofunkcyjna kierownica i zestaw multimedialny.
Mercedes GLE oficjalnie debiutował 1 kwietnia 2015 roku na salonie w Nowym Jorku.
Całkowicie nowym modelem jest z kolei Mercedes GLE Coupe, którego po raz pierwszy pokazano pod koniec 2014 roku. Podobnie jak BMW X6, GLE Coupe łączy cechy dużego, rodzinnego SUVa i usportowionego auta z nadwoziem Coupe.
Pas przedni nawiązuje do nowych modeli producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy. Tył z kolei mocno przypomina najnowszą klasę S w wersji Coupe. Do terenówek upodabniają model czarne, plastikowe nakładki progów i nadkoli. Samochód otrzymał również dwie, podwójne końcówki układu wydechowego, standardowym wyposażeniem są ogromne aluminiowe felgi w rozmiarze 20 cali.
We wnętrzu Mercedesa GLE Coupe znajdziemy sportowe akcenty - należą do nich niewielka, trójramienna kierownica, osadzone w głębokich tubach zegary i sportowe fotele. Na szczycie deski rozdzielczej pojawił się zupełnie nowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Klienci mają do wyboru różne wersje wykończenia - w zależności od gusty zdecydować się można na dekoracyjne dodatki z czarnego, fortepianowego plastiku, drewna lub aluminium.
Mercedes - Benz GLE W166 FL
Mercedes GLE I generacji został zaprezentowany w 2015 roku. Samochód nie był całkowicie nową konstrukcją, ale Mercedesem ML (czasem zwanym klasą M) po dość znacznym liftingu (przy okazji modernizacji zmieniono nazwę).
Z zewnątrz auto niewiele różni się od ML-a Jak to zwykle przy liftingach bywa, nowa jest m.in. osłona chłodnicy, zderzak i reflektory. Wersję AMG rozpoznać możemy po zmodyfikowanym zderzaku, osłonie chłodnicy z jednym żebrem, dwóch, podwójnych, zakończeniach wydechu i 20-calowych felgach lakierowanych na czarno.
W kabinie ograniczono się do drobnych zmian. Nowa jest m.in. wielofunkcyjna kierownica i zestaw multimedialny.
Mercedes GLE oferowany był z szeroką gamą jednostek napędowych. Wśród benzynowych znajdowały się m.in. podwójnie doładowane 3,0 l V6 o mocy 333 KM i 480 Nm. Dla bardziej wymagających zarezerwowano – również podwójnie doładowane - V8 o pojemności 4,7 l (435 KM i 700 Nm). Amatorzy silników Diesla mogli się zdecydować na wersję 250d z czterocylindrowym 2,1 l. Motor rozwija 204 KM i 500 Nm. Na liście znalazł się też trzylitrowy V6 dysponujący mocą 258 KM i maksymalnym momentem obrotowym 620 Nm.
Wszystkie modele z silnikami wysokoprężnymi standardowo oferowane były z nową, dziewięciostopniową skrzynią biegów 9G-Tronic. Kierowcy z żyłką sportowca mogki zdecydować się na GLE 63 AMG lub jego wzmocnioną odmianę – GLE 63 AMG S. Oba samochody napędzane są podwójnie doładowanym benzynowym V8 o pojemności 5,5 l. „Podstawowy” model ma 557 KM i 700 Nm, co zapewnia sprint do 100 km/h w 4,3 s i prędkość maksymalną 250 km/h. Wzmocniona odmiana GLE 63 AMG S rozwija 585 KM i 760 Nm. Tak wyposażone auto rozpędza się do 100 km/h w 4,2 s.
W ofercie znalazł się też hybrydowy (plug-in) model GLE 500 e 4 Matic. Głównym źródłem napędu jest tutaj benzynowy 3,0 l BlueDIRECT V6 o mocy 333 KM i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. Oprócz niego samochód dysponuje też motorem elektrycznym o mocy 116 KM i 340 Nm. Baterie o pojemności 8,8 kWh pozwalają pokonać dystans do 30 km korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego. Samochód standardowo oferowany będzie z siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-02-25