chceauto.pl
x

Mercedes - Benz S-klasa W223 Long 450e 408 KM

Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2023
Średnia cena
575 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2999 cm3
Silnik
Plug-in HybridCo to znaczy?
Pojemność baterii
28.6 kWh
Waga
1990 kg
Ładowność
770 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
408 KM (299 KM + 150 KM)
0-100 km/h
5.9 s.
V max
250 km/h
Zasięg
780 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
53 zł
Zbiornik paliwa
65 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani
Rozmiar opon seryjnych
255/50 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
F premium Co to znaczy?
Bagażnik
570 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mercedes - Benz S-klasa W223 Long 450e 408 KM

Mercedes - Benz S-klasa

Mercedes klasy S przez wiele lat uznawany był za najlepszy samochód na świecie. To właśnie ten model stał się synonimem motoryzacyjnego luksusu i dobrego smaku. Pierwsze egzemplarze - typoszereg W116 i W126 - traktowane są już, jak pełnokrwiste klasyki. Kolejne generacje wciąż wywiązują się z roli luksusowych środków transportu dla najbardziej wymagających. Niestety trzeba pamiętać, że utrzymanie auta klasy premium niesie za sobą ogromne koszty, przez co - z wiekiem - drastycznie spada liczba egzemplarzy wartych uwagi. Trzeba też zdawać sobie sprawę z faktu, że im nowsza generacja, tym bardziej awaryjna...

Mercedes - Benz S-klasa W223 Long

Nadwozie nowej Sonderklasse mierzy teraz 5179 mm długości – o 54 mm więcej niż w poprzedniku. Odmiana przedłużona legitymuje się długością 5289 mm (+34 mm w stosunku do poprzednika). Rozstaw osi to odpowiednio 3106 mm i 3216 mm. To o 71 lub 51 mm więcej niż do tej pory. Szeroki rozstaw kół oraz zrównanie ich zewnętrznych płaszczyzn z nadkolami zapewniają muskularny wygląd. Znacznie zredukowano boczne przetłoczenia, a odpowiednio wyprofilowane płaszczyzny generują nietypowe efekty świetlne. Z przodu w oczy rzuca się imponująca osłona chłodnicy oraz reflektory z typową dla klasy S trzypunktową ”sygnaturą” w postaci świateł do jazdy dziennej. Zupełnie nowym rozwiązaniem są zintegrowane z płaszczyzną drzwi klamki (opcja), elektrycznie wysuwane, gdy do samochodu zbliża się kierowca lub po dotknięciu powierzchni klamki. Dynamicznie stylizowany tył wyróżniają między innymi animowane funkcje świateł. Nowa klasa S to pierwszy seryjny Mercedes-Benz z opcjonalnymi reflektorami DIGITAL LIGHT, które mogą rzutować na nawierzchnię drogi określone symbole (np. ostrzeżenie przed rozpoznanymi robotami drogowymi w postaci symbolu koparki), ostrzegawczo kierować punktowe światło na pieszych wykrytych na poboczu drogi lub wspomagać poruszanie się wąskimi pasami w obszarach robót drogowych poprzez rzutowanie na nawierzchni odpowiednich krawędzi. Każdy reflektor DIGITAL LIGHT dysponuje modułem świetlnym z trzema niezwykle mocnymi diodami LED, które są załamywane i kierowane przez 1,3 mln mikroluster. Rozdzielczość oświetlenia wynosi zatem ponad 2,6 mln pikseli na jeden samochód, co pozwala na bardzo precyzyjną dystrybucję światła. W rezultacie asystent świateł drogowych przy ”wycinaniu” nadjeżdżających pojazdów lub znaków drogowych z wiązki światła działa ponad 100 razy precyzyjniej niż w przypadku reflektorów 84-pikselowych. Jedną z największych innowacji jest czołowa poduszka powietrzna dla pasażerów z tyłu (opcja), znana z pojazdu eksperymentalnego ESF 2019. Za sprawą rurowej struktury rozwija się ona szczególnie delikatnie. Podczas silnych zderzeń czołowych tylna poduszka powietrzna może znacznie zmniejszyć obciążenia działające na głowy i szyje podróżujących na zewnętrznych tylnych siedzeniach (przy zapiętych pasach bezpieczeństwa). Podczas silnego uderzenia w bok między przednimi fotelami rozkłada się natomiast nowa centralna poduszka powietrzna, zmniejszająca ryzyko zetknięcia się głowy kierowcy i pasażera. Jej uruchomienie zależy od kierunku i siły uderzenia oraz, oczywiście, zajętości przednich foteli. Poduszka jest wbudowana w oparcie fotela kierowcy od środkowej strony pojazdu. W nowej klasie S debiutuje druga generacja systemu multimedialnego MBUX. Zarówno w zakresie osprzętu, jak i oprogramowania poczyniono imponujące postępy: wysokojakościowe wyświetlacze (we wnętrzu może znajdować się do pięciu ekranów), częściowo w technice OLED, jeszcze ułatwiają sterowanie pojazdem oraz funkcjami z zakresu komfortu. Znacząco poszerzono możliwości personalizacji – np. nowy trójwymiarowy wyświetlacz kierowcy po raz pierwszy, za dotknięciem przycisku, oferuje widok przestrzenny. Autentyczny efekt 3D uzyskuje się tu bez konieczności zakładania specjalnych okularów. Na życzenie dostępne są dwa różne wyświetlacze head-up. Większy z nich oferuje treści z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR) – np. w trybie nawigacji na pasie jezdni wyświetla animowane strzałki skrętu. Obraz pojawia się w wirtualnej przestrzeni, w odległości 10 metrów przed kierowcą, a jego powierzchnia odpowiada monitorowi o przekątnej 77 cali. Dzięki aktywacji usług online w aplikacji ”Mercedes me” asystent głosowy ”Hej Mercedes” dysponuje rozbudowanymi zdolnościami uczenia się zwyczajów użytkownika i prowadzenia z nim dialogu. Co więcej, niektóre działania można przeprowadzić nawet bez wypowiadania hasła aktywacyjnego "Hej Mercedes” (np. odebranie połączenia telefonicznego). W klasie S z obsługi głosowej można korzystać także z tyłu.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-12

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mercedes klasy S. Oto nowy król samochodów!2020-09-02Mercedes klasy S po liftingu2017-04-12Polskie ceny nowej klasy S2013-05-28Nowa S-klasse wkońcu oficjalnie!2013-05-16Pierwsze zdjęcie nowego Mercedesa klasy S2013-05-03Najważniejszy samochód w historii...2012-11-19

Mercedes - Benz S-klasa W223 Long 450e 408 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS