Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz S-klasa C217 500 455 KM
Mercedes - Benz S-klasa
Mercedes klasy S przez wiele lat uznawany był za najlepszy samochód na świecie. To właśnie ten model stał się synonimem motoryzacyjnego luksusu i dobrego smaku. Pierwsze egzemplarze - typoszereg W116 i W126 - traktowane są już, jak pełnokrwiste klasyki. Kolejne generacje wciąż wywiązują się z roli luksusowych środków transportu dla najbardziej wymagających. Niestety trzeba pamiętać, że utrzymanie auta klasy premium niesie za sobą ogromne koszty, przez co - z wiekiem - drastycznie spada liczba egzemplarzy wartych uwagi. Trzeba też zdawać sobie sprawę z faktu, że im nowsza generacja, tym bardziej awaryjna...
Mercedes - Benz S-klasa C217
S-klasa typoszeregu W222 ma przed sobą trudne zadanie. Oprócz pełnienia roli flagowego modelu, musi też wypełnić lukę, jaka powstała po zakończeniu produkcji ultraluksusowego Maybacha. Samochód wytwarzany jest od połowy 2013 roku w Niemczech. Póki co brak doniesień na temat jego awaryjności. Doświadczenia z poprzednimi generacjami pozwalają jednak sądzić, ze najwięcej problemów sprawiać będzie bardzo rozbudowana elektronika pojazdu.
W połowie 2017 roku samochód doczekał się kuracji odmładzającej. Auta otrzymały przestylizowane pasy przednie i tylne. Inne są nie tylko zderzaki, ale i oświetlenie. Oprócz nowych reflektorów głównych zastosowano też przemodelowane światła tylne wykonane w technologii OLED. Każdą z tylnych lamp wyposażono w 66 ultracienkich diod. Przy okazji pojawiły się dwa nowe wzory aluminiowych obręczy kół (20-cali) i nowe końcówki wydechu.
W kabinie, oprócz trzech nowych wzorów tapicerek i kierownic, znajdziemy znany tzw. "szklany kokpit". Umieszczony przed kierowcą wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala optycznie tworzy teraz jedną całość z kolejnym wyświetlaczem wieńczącym konsolę środkową. Standard w obu wersjach nadwoziowych obejmuje najnowszą generację systemu info-rozrywki Command. Na liście opcji pojawił się system sterowania nastrojem o nazwie ENERGIZING. Zarządza on wszystkimi systemami komfortu (ustawienia zawieszenia, nagłośnienia, oświetlenia czy np. funkcja masażu foteli), tak by dostosować wnętrze auta do aktualnego nastroju podróżujących.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-09-05