Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz SL R231 FL 500 455 KM
Mercedes - Benz SL
Mercedesy SL to luksusowy roadster budowany przez niemiecką firmę od 1954 roku. Litery SL są rozwinięciem słów Sport Leicht - lekki sportowy - co w tym przypadku nie jest akurat zbyt trafne. Auta projektowano w taki sposób, by zapewnić kierowcy i pasażerom jak najwyższy komfort podróżowania, priorytetem konstruktorów nie była np. precyzja prowadzenia. Mimo tego auto może się pochwalić świetnymi osiągami i - zwłaszcza w przypadku starszych generacji - wysoką niezawodnością. Serwisowanie - jak przystało na samochód klasy premium - nie jest, niestety, tanie.
Mercedes - Benz SL R231 FL
Obecna generacja SL-a, następca typoszeregu R230, pojawiła się na rynku z końcem 2012 roku. Bazujący na aluminiowej ramie przestrzennej model przetrwał w ofercie przez trzy lata. W roku 2015 poddano go głębokiej modernizacji. Odświeżona wersja otrzymała mocno przestylizowany przód. Fani modelu zauważą zupełnie nowy kształt osłony chłodnicy i zmienione wloty powietrza w zderzaku. Inne są również – wykonane w całości w technologii LED - reflektory, a nawet maska. Ta otrzymała dwa charakterystyczne przetłoczenia upodobniające ją do Mercedesa GT. Ponadto zmieniono również kształt wlotów powietrza w przednich błotnikach.
Inżynierowie wzięli też na warsztat jednostki napędowe. Zwiększono osiągi podstawowej odmiany - SL400 - z benzynowym silnikiem V6. Auto otrzymało dodatkowe 35 KM i 20 Nm. Po kuracji wzmacniającej rozwija teraz 367 KM i 500 Nm. W tej konfiguracji sprint do 100 km/h zajmuje mu 4,9 s. Mocniejsza wersja - ośmiocylindrowa odmiana SL500 - rozwija 455 KM i 700 Nm. Mercedes SL Mercedes SL Najbardziej wymagający mogą się zdecydować na dwie wersje z logiem AMG. Podstawowa - AMG SL 63 - ma pod maską benzynowe V8 o pojemności 5,5 l. Auto rozwija 585 KM i 900 Nm. Topowa - AMG SL 65 - napędzana jest silnikiem V12 o pojemności 6,0 l. Jednostka dostarcza 630 KM i 1000 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w równe 4 s.
w 2019 roku w salonach pojawiłą sie nowa topowa odmiana Mercedesa SL - seria Grand Edition oferowana wyłącznie z najmocniejszymi wersjami napędowymi: SL450 i SL500.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23