Mercedes - Benz SL R232 55 AMG 476 KM
Mercedes - Benz SL
Mercedesy SL to luksusowy roadster budowany przez niemiecką firmę od 1954 roku. Litery SL są rozwinięciem słów Sport Leicht - lekki sportowy - co w tym przypadku nie jest akurat zbyt trafne. Auta projektowano w taki sposób, by zapewnić kierowcy i pasażerom jak najwyższy komfort podróżowania, priorytetem konstruktorów nie była np. precyzja prowadzenia. Mimo tego auto może się pochwalić świetnymi osiągami i - zwłaszcza w przypadku starszych generacji - wysoką niezawodnością. Serwisowanie - jak przystało na samochód klasy premium - nie jest, niestety, tanie.
Mercedes - Benz SL R232
Mercedes-AMG SL typoszeregu R232, zgodnie z zapowiedziami został opracowany przez AMG i wszystkie wersje SL-a będą nosiły to oznaczenie.
Inne nowości, to materiałowy dach, który zastąpił składanego automatycznie hardtopa, czteromiejscowe wnętrze w konfiguracji 2+2 oraz napęd wszystkich kół (po raz pierwszy w historii dostępny w SL-u).
Mercedes SL tej generacji nie jest tylko stylowym kabrioletem, ale również rasowym autem sportowym, jak na model sygnowany przez AMG przystało. To oznacza nie tylko dużą moc, ale również doskonałe właściwości jezdne - nie było by to możliwe bez sztywnego nadwozia wykonanego z aluminium i wzmacnianego kompozytami.
Materiałowy dach jest o 21 kg lżejszy od stalowego, można go składać i rozkładać podczas jazdy z prędkością do 60 km/h, operacja trwa 15 sekund. Dach chowa się w schowek przy bagażniku, pojemność bagażnika waha się od 213 do 240 litrów.
Mercedes-AMG SL ma 4,71 m długości, czyli jest o 13 cm dłuższy od poprzedniej generacji, a także o 16 cm dłuższy od Mercedesa-AMG GT Roadster. Rozstaw osi to 2,7 m, czyli o 11 cm więcej niż do tej pory i 7 cm więcej niż w AMG GT.
Mamy więc do czynienia z naprawdę dużym samochodem.
Fani klasycznego Mercedesa 300 SL na pewno z satysfakcją dostrzegą szereg stylistycznych smaczków nawiązujących do tamtej klasycznej konstrukcji, jak wybrzuszenia na masce czy klamki wpuszczone w drzwi.
To wszystko jest przyprawione nowoczesnością: światłami LED, aktywnymi klapami w osłonie chłodnicy czy automatycznie wysuwanym po przekroczeniu 80 km/h tylnym spojlerem, który następnie - w zależności do prędkości - ustawia się w jednej z pięciu pozycji.
Wnętrze również jest ultranowoczesne. Dominuje w nim umieszczony na konsoli środkowej 12-calowy ekran (by uniknąć odblasków podczas jazdy bez dachu, można regulować kąt jego pochylenia). Przed kierowcą umieszczono cyfrowy kokpit oparty o 12,3-calowy ekran. Na pokładzie znalazło się oczywiście najnowsze wcielenie systemu MBUX, z którym można się komunikować m.in. naturalnym językiem, po wywołaniu hasła "Hej, Mercedes".
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-30