Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz SL R129 60 AMG 380 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Mercedes - Benz SL R129 60 AMG 380 KM
Mercedes - Benz SL
Mercedesy SL to luksusowy roadster budowany przez niemiecką firmę od 1954 roku. Litery SL są rozwinięciem słów Sport Leicht - lekki sportowy - co w tym przypadku nie jest akurat zbyt trafne. Auta projektowano w taki sposób, by zapewnić kierowcy i pasażerom jak najwyższy komfort podróżowania, priorytetem konstruktorów nie była np. precyzja prowadzenia. Mimo tego auto może się pochwalić świetnymi osiągami i - zwłaszcza w przypadku starszych generacji - wysoką niezawodnością. Serwisowanie - jak przystało na samochód klasy premium - nie jest, niestety, tanie.
Mercedes - Benz SL R129
Mercedes SL typoszeregu R129 to prawdziwa „klasyka gatunku”. Wielu twierdzi, że to ostatni prawdziwy samochód z gwiazdą na masce. Auto zaprezentowano po raz pierwszy na salonie genewskim w 1989 roku i produkowano je aż do 2001 roku! W 1995 roku SL poddany został niewielkiemu liftingowi - zmieniono m.in. kształt grilla oraz zderzaków. Ofertę uzupełniły również nowe jednostki napędowe i automatyczne skrzynie biegów. Dwumiejscowy kabriolet oferuje bardzo komfortowe warunki podróżowania. SL był pierwszym na świecie pojazdem w którym zastosowano tzw. „windshaft” zapewniający pasażerom osłonę od wiatru. Miękki dach składany jest przez elektrohydrauliczny mechanizm, w ofercie był też ręcznie zakładany hardtop. W przypadku tego samochodu nie sposób mówić o typowych usterkach. Auta wykonane są bardzo starannie, jeśli nie uczestniczyły w poważnym wypadku, nie powinny sprawiać swoim właścicielom problemów. Pamiętajmy jednak, że mimo niewielkiej awaryjności eksploatacja na pewno nie będzie tania. Nawet najmniejsze jednostki napędowe zużywają w mieście ok 20 l. benzyny na 100 km. Auto idealnie sprawdzi się jednak w roli drugiego w rodzinnie - zapewnia świetne osiągi i ogromną frajdę z jazdy. Niestety, znalezienie w Polsce bezwypadkowego egzemplarza w dobrym stanie będzie bardzo trudne.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.