Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz SLK R172 200 183 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Mercedes - Benz SLK R172 200 183 KM
Mercedes - Benz SLK
SLK to skrót od niemieckich słów Sportlich, Leicht und Kurz (sportowy, lekki, krótki), które to wyrazy najlepiej charakteryzują to dwuosobowe auto. Samochody te mają nadwozie typu coupe-cabrio co oznacza, że wyposażono je w składany automatycznie, metalowy dach. Model SLK pojawił się w ofercie Mercedesa, jako odpowiedź na produkowany przez BMW model Z3. Każda kolejna generacja auta budowana była wg tych samych zasad - w palecie jednostek napędowych dostępne są wyłącznie mocne jednostki benzynowe a napęd przekazywany jest na koła tylnej osi.
Mercedes - Benz SLK R172
Najnowszy SLK pojawił się w ofercie Mercedesa w połowie 2011 roku. Na rynku wtórnym modele typoszeregu R172 praktycznie nie występują - w polskiej sieci dealerskiej sprzedano ledwie kilka sztuk tego auta. Awaryjność nowej generacji póki co pozostaje tajemnicą. Przed zakupem koniecznie dokładnie skontrolujmy nadwozie pod kątem ewentualnych napraw blacharskich. Nawet najsłabsza wersja osiąga setkę w 7,3 sekundy, co w połączeniu z napędem na tylne koła stanowi wyzwanie dla wielu mniej doświadczonych kierowców...
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.