Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9 s.
Prędkość maksymalna
202 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Mercedes - Benz SLK R170 200 Kompressor 163 KM
Mercedes - Benz SLK
SLK to skrót od niemieckich słów Sportlich, Leicht und Kurz (sportowy, lekki, krótki), które to wyrazy najlepiej charakteryzują to dwuosobowe auto. Samochody te mają nadwozie typu coupe-cabrio co oznacza, że wyposażono je w składany automatycznie, metalowy dach. Model SLK pojawił się w ofercie Mercedesa, jako odpowiedź na produkowany przez BMW model Z3. Każda kolejna generacja auta budowana była wg tych samych zasad - w palecie jednostek napędowych dostępne są wyłącznie mocne jednostki benzynowe a napęd przekazywany jest na koła tylnej osi.
Mercedes - Benz SLK R170
Dwumiejscowy kabriolet o nazwie SLK (typoszereg R170) pojawił się w ofercie Mercedesa w 1996 roku i produkowany był do roku 2004. Samochód bazował na produkowanej ówcześnie klasie C.
Dwumiejscowe nadwozie, sztywny, składany dach oraz mocne silniki i klasyczny tylny napęd sprawiły, że auto przypadło do gustu klientom w całej Europie. Oferuje bardzo dobre właściwości jezdne, a twardy dach sprawia, że można go z powodzeniem użytkować również zimą. Co ważne, jako jeden z nielicznych modeli Mercedesa z lat 90-tych samochód cieszy się dobrą opinią. Użytkownicy skarżą się wprawdzie na nie najlepszą jakość plastików we wnętrzu, ale nie są przynajmniej zadręczani ciągłymi usterkami elektroniki. Czasami zacina się mechanizm otwierania dachu. Najczęstszą usterką wnętrza są przepalone maty grzewcze w fotelach. Zastrzeżenia można mieć również co do precyzji wybieraka manualnej skrzyni biegów oraz sprzęgła, które nie wykazuje się zbyt dużą trwałością. Podsumowując - bardzo przyjemny w prowadzeniu i stosunkowo niezawodny samochód dla dwojga. Niestety znalezienie w Polsce egzemplarza bezwypadkowego przypomina nieco szukanie igły w stogu siana. Ale szukać warto!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10