Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz SLK R171 55 AMG Black 400 KM
Mercedes - Benz SLK
SLK to skrót od niemieckich słów Sportlich, Leicht und Kurz (sportowy, lekki, krótki), które to wyrazy najlepiej charakteryzują to dwuosobowe auto. Samochody te mają nadwozie typu coupe-cabrio co oznacza, że wyposażono je w składany automatycznie, metalowy dach. Model SLK pojawił się w ofercie Mercedesa, jako odpowiedź na produkowany przez BMW model Z3. Każda kolejna generacja auta budowana była wg tych samych zasad - w palecie jednostek napędowych dostępne są wyłącznie mocne jednostki benzynowe a napęd przekazywany jest na koła tylnej osi.
Mercedes - Benz SLK R171
Druga generacja SLK zadebiutowała w marcu 2003 roku. Samochód zbudowano od podstaw, zachowano jednak charakterystyczne elementy modelu, jak np. długa i nisko opadająca maska oraz twardy, składany automatycznie, dach. Z technicznego punktu widzenia auto wciąż dzieli wiele rozwiązań technicznych z klasą C typoszeregu W203, co pozwala utrzymać koszty eksploatacji na rozsądnym poziomie. Większość oferty pochodzi z prywatnego importu - trzeba się więc dokładnie przyjrzeć karoserii - wiele samochodów ma za sobą poważne wypadki.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23