Mini Countryman F60 FL 2.0 JCW 306 KM
Mini Countryman
Countryman zadebiutował pod koniec 2010 roku. Samochód to pięciodrzwiowy crossover, który - w przeciwieństwie do pozostałych modeli Mini - nie nawiązuje do żadnego konkretnego auta z przeszłości. Mimo tego, pojazd utrzymano w typowej dla marki stylistyce, dzięki czemu nie sposób pomylić go autem żadnego innego producenta. Countryman oferowany jest zarówno z napędem na przednią oś, jak i 4x4. Przed zakupem warto wiedzieć, że auto produkowane jest przez Magna Steyer w Austrii (pozostałe Mini pochodzą z Wielkiej Brytanii) co niekoniecznie dobrze wróży na przyszłość.
Mini Countryman F60 FL
W sześć lat od debiutu pierwszej - nowożytnej – generacji, w listopadzie 2016 roku, Brytyjczycy zaprezentowali nowe wcielenie Countrymana. Auto jest aż o 20 cm dłuższe i 3 cm szersza niż dotychczas. O 7 cm zwiększył się też rozstaw osi. Kształty nadwozia w znacznym stopniu nawiązują do poprzednika. Zgodnie z tradycją zadbano o liczne chromowane dodatki czy możliwość dwubarwnego lakierowana nadwozia. W kabinie wygospodarowano pięć pełnowymiarowych miejsc. Pasażerowie tylnej kanapy mogą ją przesuwać wzdłużnie w zakresie 13 cm i regulować pochylenie oparć. W bagażniku zmieści się do 450 l bagażu. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (40:20:40) zyskujemy przestrzeń zdolną pomieścić do 1309 l. Na desce rozdzielczej panują owale. Charakterystyczną cechą jest pierścień okalający wyświetlacz (dotykowy) systemu inforozrywki. W zależności od wersji ten ostatni może mieć przekątną 6,5 lub 8,0 cala. Lista opcji obejmuje m.in. wyświetlacz HUD czy system audio sygnowany przez Harman Kardon. Najsłabszy, benzynowy, trzycylindrowy silnik 1,5 l rozwija 136 KM i 220 Nm. Najmocniejsza (za wyjątkiem JCW) wersja – Mini Countryman S – napędzana jest czterocylindrową dwulitrówką o mocy 194 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. Jeśli wyposażymy ją w napęd 4x4 ALL4 i ośmiostopniową skrzynię Steptronic sprint do 100 km/h zajmie autu 7,2 s. To o 0,9 s szybciej niż w poprzedniej generacji Mini Countryman. Do wyboru są też dwie jednostki wysokoprężne o pojemności 2,0 l . Słabsza (150 KM i 330 Nm) i mocniejsza (190 KM i 400 Nm). W cennikach pojawił się również MINI Cooper S E Countryman ALL4 – hybryda w wersji plug-in. Głównym źródłem napędu jest trzycylindrowy, benzynowy 1,5 l (136 KM) sprzęgnięty z sześciostopniową skrzynią Steptronic przenoszącą moc na koła przedniej osi. Przy tylnej pracuje elektryczny silnik rozwijający 88 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-11