chceauto.pl
x

Mitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KM

Mitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2022
Średnia cena
105 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1332 cm3
Silnik
Micro HybridCo to znaczy?

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
140 KM
0-100 km/h
10.3 s.
V max
196 km/h
Zasięg
600 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
48 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/60 R17
215/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
422 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.3 s.
Prędkość maksymalna
178 km/h

Mitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KMMitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KM

Mitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KM

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX to miejski crossover. Pierwsza generacja tego pojazdu debiutowała w 2010 roku i przetrwała w produkcji aż 11 lat, przechodząc przy tym aż trzy większe lub mniejsze liftingi. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej GS, która została opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi.

Przez lata dość mocno zmieniał się wygląd samochodu, jego wyposażenie czy stosowane jednostki napędowe.

W 2022 roku na rynek weszła druga generacja ASX-a. Samochód jest kopią Renault Captur, oba pojazdy różnią się tylko logiem.

Renault Captur i Mitusbishi ASX zostały zbudowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i oferują identyczną gamę układów napędowych. Obejmuje ona pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

W zależności od silnika dostępne są przekładnie manualne lub dwusprzęgłowe. W odróżnieniu od ASX I generacji, samochód posiada wyłącznie przedni napęd.


Mitsubishi ASX II

Mitsubishi zaprezentowało - szumnie zapowiadaną od dłuższego czasu - nową generację modelu ASX. Samochód okazał się bliźniakiem Renault Captur, oba modele różnią się głównie... logiem na karoserii.

Jedno nie ulega wątpliwości. Pierwsza generacja ASX-a, zaprezentowana w 2010 roku, mimo licznych modernizacji nie mogła być dłużej produkowana. Niestety, następca to klon Renault Captur.

To oznacza, że samochód został opracowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i zaoferuje taką samą gamę układów napędowych jak Captur, w tym pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

Stylistyczne różnice między oboma modelami sprowadzają się do odrobinę innego pasa przedniego i... dość surowej obudowy kamery na klapie bagażnika (w Renault w tym miejscu jest logo).

Dostęp do nowego ASX jest bezkluczykowy, a to dzięki systemowi Keyless Operation, który jest wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach oprócz wersji podstawowej.

Zamontowany centralnie wyświetlacz systemu Smartphone-link Display Audio (SDA) pełni rolę głównego interfejsu między kierowcą i systemami pojazdu. Wyświetlacz dostępny jest w formacie panoramicznym 7" i pionowym 9,3". W obu rozwiązaniach funkcjonalność Android Auto i Apple CarPlay stanowi wyposażenie standardowe. W przypadku SDA 9,3” standardem jest bezprzewodowa replikacja smartfona, a w najlepiej wyposażonych wersjach pojawia się system BOSE® Premium Audio.

W ASX dostępne są trzy rodzaje zestawów wskaźników - od podstawowego zestawu analogowego z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala, poprzez konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali, aż po w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala, który umożliwia również wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.

Za pośrednictwem wyświetlacza SDA sterowany jest system Multi-Sense, który umożliwia kierowcy personalizację reakcji układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcji na pedał przyspieszenia. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Pure (tryb elektryczny), Sport i My Sense (personalizowany)

Nowe Mitsubishi ASX oferuje pełen pakiet systemów ADAS (Advanced Driver Assistance System). Standardowo we wszystkich modelach zastosowano system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), tempomat, czujniki parkowania oraz tylną kamerę cofania.

W wersjach z bogatym wyposażeniem dostępne są też rozwiązania takie, jak system monitorowania martwego pola (Blind Spot Warning), system centrowania na pasie ruchu (Lane Centering Assist), system zapobiegania przekraczaniu prędkości (Overspeed Prevention), tempomat adaptacyjny (z funkcją Stop & Go) oraz automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam).

System MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT), który łączy w sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i system centrowania na pasie ruchu (LCA) dostępny jest w topowej specyfikacji ASX z silnikiem benzynowym i automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów 7DCT.

W zależności od trybu jazdy wybranego za pośrednictwem systemu Multi-Sense, system dynamicznej kontroli podwozia (Dynamic Chassis Control) analizuje sytuację na zakręcie i w razie potrzeby może przyhamowywać każde z kół z osobna, aby skorygować tor jazdy w zakręcie.

Podstawowy silnik ASX-a to 1.0 MPI-T, czyli trzycylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną.

Dla osób wymagających lepszych osiągów przeznaczono doładowany silnik 1.3 DI-T, który połączono w systemem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid) obejmującym napędzany paskiem klinowym alternator połączony z rozrusznikiem, 12-voltowy akumulator, umożliwiający odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania oraz elektryczne wspomaganie momentu obrotowego. Silnik może współpracować z 6-biegową przekładnią manualną (140 KM) lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (7DCT, 158 KM).

ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, napędzanym hybrydowym układem napędowym (HEV) łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią. Moc takiego samochodu to 143 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mitsubishi ASX po liftingu. Polskie ceny2024-09-04Nowe Mitsubishi ASX z francuskimi silnikami2022-06-10Mitsubishi ASX nowej generacji2022-01-27Mitsubishi ASX Insport2020-06-16Zmodernizowane Mitsubishi ASX już w Polsce. Ceny2019-09-30Mitsubishi ASX po dużych zmianach2019-02-12

Mitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Renault Captur

Renault Captur

1.3 TCe 130 KM benzyna2022crossoverręcznaprzedni
cena średnia 82 000 zł
OCENY
Dostępność
Mini Countryman

Mini Countryman

1.5 Cooper 136 KM benzyna2022crossoverręcznaprzedni
cena średnia 110 000 zł
OCENY
Dostępność
Suzuki S-Cross

Suzuki S-Cross

1.4 Boosterjet SHVS 129 KM benzyna2022crossoverręcznaprzedni
cena średnia 95 000 zł
OCENY
Dostępność
Dacia Duster

Dacia Duster

1.3 TCe 130 KM benzyna2022crossoverręcznaprzedni
cena średnia 75 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Kadjar

Renault Kadjar

1.3 TCe 140 KM benzyna2022crossoverręcznaprzedni
cena średnia 99 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

1.3 DIG-T MHEV 140 KM benzyna2022crossoverręcznaprzedni
cena średnia 110 000 zł
OCENY
Dostępność

Mitsubishi ASX II 1.3T MHEV 140 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS