chceauto.pl
x

Mitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KM

Mitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
144 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
Napęd
przedni
Pojemność
1332 cm3
Silnik
Micro HybridCo to znaczy?
Waga
1298 kg
Ładowność
532 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
158 KM
0-100 km/h
8.5 s.
V max
180 km/h
Zasięg
590 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
48 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
484 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
9.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.4 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h

Mitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KMMitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KM

Mitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KM

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX to miejski crossover. Pierwsza generacja tego pojazdu debiutowała w 2010 roku i przetrwała w produkcji aż 11 lat, przechodząc przy tym aż trzy większe lub mniejsze liftingi. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej GS, która została opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi.

Przez lata dość mocno zmieniał się wygląd samochodu, jego wyposażenie czy stosowane jednostki napędowe.

W 2022 roku na rynek weszła druga generacja ASX-a. Samochód jest kopią Renault Captur, oba pojazdy różnią się tylko logiem.

Renault Captur i Mitusbishi ASX zostały zbudowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i oferują identyczną gamę układów napędowych. Obejmuje ona pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

W zależności od silnika dostępne są przekładnie manualne lub dwusprzęgłowe. W odróżnieniu od ASX I generacji, samochód posiada wyłącznie przedni napęd.


Mitsubishi ASX II FL

Mitsubishi zaprezentowało - szumnie zapowiadaną od dłuższego czasu - nową generację modelu ASX. Samochód okazał się bliźniakiem Renault Captur, oba modele różnią się głównie... logiem na karoserii.

Jedno nie ulega wątpliwości. Pierwsza generacja ASX-a, zaprezentowana w 2010 roku, mimo licznych modernizacji nie mogła być dłużej produkowana. Niestety, następca to klon Renault Captur.

To oznacza, że samochód został opracowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i zaoferuje taką samą gamę układów napędowych jak Captur, w tym pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

Stylistyczne różnice między oboma modelami sprowadzają się do odrobinę innego pasa przedniego i... dość surowej obudowy kamery na klapie bagażnika (w Renault w tym miejscu jest logo).

Dostęp do nowego ASX jest bezkluczykowy, a to dzięki systemowi Keyless Operation, który jest wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach oprócz wersji podstawowej.

Zamontowany centralnie wyświetlacz systemu Smartphone-link Display Audio (SDA) pełni rolę głównego interfejsu między kierowcą i systemami pojazdu. Wyświetlacz dostępny jest w formacie panoramicznym 7" i pionowym 9,3". W obu rozwiązaniach funkcjonalność Android Auto i Apple CarPlay stanowi wyposażenie standardowe. W przypadku SDA 9,3” standardem jest bezprzewodowa replikacja smartfona, a w najlepiej wyposażonych wersjach pojawia się system BOSE® Premium Audio.

W ASX dostępne są trzy rodzaje zestawów wskaźników - od podstawowego zestawu analogowego z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala, poprzez konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali, aż po w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala, który umożliwia również wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.

Za pośrednictwem wyświetlacza SDA sterowany jest system Multi-Sense, który umożliwia kierowcy personalizację reakcji układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcji na pedał przyspieszenia. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Pure (tryb elektryczny), Sport i My Sense (personalizowany)

Nowe Mitsubishi ASX oferuje pełen pakiet systemów ADAS (Advanced Driver Assistance System). Standardowo we wszystkich modelach zastosowano system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition), tempomat, czujniki parkowania oraz tylną kamerę cofania.

W wersjach z bogatym wyposażeniem dostępne są też rozwiązania takie, jak system monitorowania martwego pola (Blind Spot Warning), system centrowania na pasie ruchu (Lane Centering Assist), system zapobiegania przekraczaniu prędkości (Overspeed Prevention), tempomat adaptacyjny (z funkcją Stop & Go) oraz automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam).

System MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT), który łączy w sobie adaptacyjny tempomat (ACC) i system centrowania na pasie ruchu (LCA) dostępny jest w topowej specyfikacji ASX z silnikiem benzynowym i automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów 7DCT.

W zależności od trybu jazdy wybranego za pośrednictwem systemu Multi-Sense, system dynamicznej kontroli podwozia (Dynamic Chassis Control) analizuje sytuację na zakręcie i w razie potrzeby może przyhamowywać każde z kół z osobna, aby skorygować tor jazdy w zakręcie.

Podstawowy silnik ASX-a to 1.0 MPI-T, czyli trzycylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną.

Dla osób wymagających lepszych osiągów przeznaczono doładowany silnik 1.3 DI-T, który połączono w systemem miękkiej hybrydy (Mild Hybrid) obejmującym napędzany paskiem klinowym alternator połączony z rozrusznikiem, 12-voltowy akumulator, umożliwiający odzyskiwanie energii zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania oraz elektryczne wspomaganie momentu obrotowego. Silnik może współpracować z 6-biegową przekładnią manualną (140 KM) lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (7DCT, 158 KM).

ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, napędzanym hybrydowym układem napędowym (HEV) łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią. Moc takiego samochodu to 143 KM.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-10-21

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Mitsubishi ASX po liftingu. Polskie ceny2024-09-04Nowe Mitsubishi ASX z francuskimi silnikami2022-06-10Mitsubishi ASX nowej generacji2022-01-27Mitsubishi ASX Insport2020-06-16Zmodernizowane Mitsubishi ASX już w Polsce. Ceny2019-09-30Mitsubishi ASX po dużych zmianach2019-02-12

    Mitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    Mini Countryman

    Mini Countryman

    C 170 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 183 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Renault Austral

    Renault Austral

    1.3 TCe Mild Hybrid 160 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 177 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Kia Sportage

    Kia Sportage

    1.6 T-GDI MHEV 150 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 164 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Volvo XC40

    Volvo XC40

    2.0 B3 Mild Hybrid 163 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 249 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Skoda Kamiq

    Skoda Kamiq

    1.5 TSI 150 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 128 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Lexus UX

    Lexus UX

    200 173 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 218 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Mitsubishi ASX II FL 1.3T MHEV 158 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS