chceauto.pl
x

Mitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KM

Mitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2021
Średnia cena
92 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1470 kg
Ładowność
500 kg

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
12.2 s.
V max
190 km/h
Zasięg
630 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9.58 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/70 R16
225/55 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
406 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.4 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h

Mitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KMMitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KM

Mitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KM

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX to miejski crossover. Pierwsza generacja tego pojazdu debiutowała w 2010 roku i przetrwała w produkcji aż 11 lat, przechodząc przy tym aż trzy większe lub mniejsze liftingi. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej GS, która została opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi.

Przez lata dość mocno zmieniał się wygląd samochodu, jego wyposażenie czy stosowane jednostki napędowe.

W 2022 roku na rynek weszła druga generacja ASX-a. Samochód jest kopią Renault Captur, oba pojazdy różnią się tylko logiem.

Renault Captur i Mitusbishi ASX zostały zbudowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i oferują identyczną gamę układów napędowych. Obejmuje ona pełną hybrydę (HEV) i miękką hybrydę (Mild Hybrid).

W zależności od silnika dostępne są przekładnie manualne lub dwusprzęgłowe. W odróżnieniu od ASX I generacji, samochód posiada wyłącznie przedni napęd.


Mitsubishi ASX I FL3

Mitsubishi ASX pierwszej generacji zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej wykorzystywanej przez te pojazdy (oznaczonej jako GS, jest to konstrukcja opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi, a wykorzystywana m.in. w Dodge'u Journey czy jego europejskim wcieleniu, czyli Fiacie Freemoncie, ale także Jeepach Patriot i Compass oraz drugiej generacji Outlandera).

Dążąc do obniżenia kosztów produkcji, Mitsubishi starało się zunifikować model z Outlanderem i w dużym stopniu się to udało - aż 70 procent części w obu modelach jest takich samych.

W Europie Mitsubishi ASX jest oferowane z benzynowym silnikiem 1.6 Mivec oraz dieslami 1.8 i 2.2 DID. Poza Starym Kontynentem oferowane są również auta z benzynowymi silnikami 1.8 i 2.0 (ten ostatni mógł napędzać cztery koła).

Wybierając samochód z silnikiem Diesla trzeba zdawać sobie sprawę z kilku rzeczy. Przede wszystkim silnik 1.8 DID to konstrukcja własna Mitsubishi o niespotykanie niskim stopniu sprężania (1:15) oraz zmiennych fazach rozrządu (to pierwsze takie rozwiązanie w samochodzie osobowym).

Silnik ten cieszy się opinią bezawaryjnego, ale osprzęt jednak podlega naturalnemu zużyciu, a ponieważ jednostka ta nie jest stosowana w innych modelach, to trudno jest o zamienniki. Ponadto ceny w serwisach Mitsubishi potrafią przyprawić o ból głowy (np. wtryskiwacz Denso kosztuje ponad 2 tys. zł, wymiana dwumasowego koła zamachowego - poza ASO - to koszt ok. 5 tys. zł).

Z kolei jednostka 2.2 DID montowana w Mitsubishi ASX pochodzi od Peugeota (współpraca z PSA była zresztą szersza, klonami ASX-a są Peugeot 4008 i Citroen C4 Aircross), jednak ze względu na dużą pojemność (stawka akcyzy) silnik ten nie był chętnie kupowany.

Niestety, jeśli ktoś szuka ASX-a z napędem 4x4 (w modelu tym zastosowano rozwiązanie oparte na elektronicznie sterowanym sprzęgle, załączającym napęd tylnej osi po wykryciu poślizgu kół przednich) będzie zmuszony wybrać wersję wysokoprężną, bowiem silnik 1.6 Mivec (dostępny był wyłącznie w samochodach przednionapędowych.

Największym problemem Mitsubishi ASX okazuje się jednak... korozja. To wprost niewiarygodne, jeśli weźmie się pod uwagę względnie krótki staż rynkowy tego modelu. Rdza atakuje głównie klapę bagażnika i tylne błotniki. Co gorsza, robi to podstępnie od spodu, a więc klasyczne oględziny przedzakupowe raczej nie ujawnią problemu...

Najwyraźniej jednak Mitsubishi poskąpiło ASX-owi zabezpieczenia antykorozyjnego. Po zakupie warto zabezpieczyć podwozie konserwacją.

Oferta rynkowa używanych Mitsubishi ASX obejmuje zarówno auta tańsze, z silnikiem benzynowym, jak i droższe, z jednostką 1.8 DID i napędem wszystkich kół, przy czym te ostatnie najczęściej są sprowadzane i często mają za sobą naprawy powypadkowe.

Wyposażenie ASX-a jest... przeciętne. Znajdziemy klimatyzację czy pełną "elektrykę" oraz ESP ale już fabryczne nawigacja jest raczej rarytasem.

Wiosną 2019 roku ASX został poddany dużemu liftingowi. Samochód otrzymał całkowicie nowy przód, który nawiązuje do większego Outlandera.

Masywny zderzak obejmuje cały centralny przedni pas z obu stron, a kwadratowe poziome i pionowe elementy grilla, oraz osłona pod zderzakiem mają podkreślać siłę i solidność. Nowa stylizacja sprawia, że maska jest bardziej pochylona, dzięki czemu poprawiła się widoczność z przodu. Charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka, podkreślają stylizację typową dla samochodów Mitsubishi.

W tylnej części nadwozia Mitsubishi ASX zastosowano zestaw lamp LED (z wyjątkiem kierunkowskazów), który rozciąga się na całej szerokości samochodu.

Zmodernizowany ASX otrzymał układ napędowy znany z Outlandera. Na rynkach europejskich model będzie oferowany z benzynowym 16-zaworowym silnikiem MIVEC o pojemności 2 litrów, współpracującym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową skrzynią automatyczną INVECS-III CVT (z trybem sportowym). Dostępne będą wersje z napędem na oś przednią oraz na cztery koła.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mitsubishi ASX po liftingu. Polskie ceny2024-09-04Nowe Mitsubishi ASX z francuskimi silnikami2022-06-10Mitsubishi ASX nowej generacji2022-01-27Mitsubishi ASX Insport2020-06-16Zmodernizowane Mitsubishi ASX już w Polsce. Ceny2019-09-30Mitsubishi ASX po dużych zmianach2019-02-12

Mitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Land Rover Range Rover Evoque

Land Rover Range Rover Evoque

P160 MHEV 160 KM benzyna2021crossoverautomatprzedni
cena średnia 174 000 zł
OCENY
Dostępność
Mini Countryman

Mini Countryman

1.5 Cooper 136 KM benzyna2021crossoverautomat4x4
cena średnia 110 000 zł
OCENY
Dostępność

Mitsubishi ASX I FL3 2.0 MIVEC 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS