Na salonie w Pekinie firma z Ingolstadt pokazała topową wersję Audi TT w odświeżonym wydaniu.
Model wyróżniają duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i emblematem quattro, umocowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler i dwie owalne końcówki rur wydechowych. Oba modele (coupe i roadster) mają długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.
Audi TT RS
To co najważniejsze kryje się jednak pod maską. Audi ulepszyło pięciocylindrową jednostkę 2,5 l TFSI we wszystkich obszarach – stosując zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i maksymalizując generowanie siły. Wynik: turbodoładowany silnik, z niezmienionej pojemności 2480 cm3, generuje o 17 procent więcej mocy. Motor rozwiuja aż 400 KM i maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Audi TT RS Coupé od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy, a Roadster w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie podnieść ją można do 280 km/h.
Audi TT RS
Moc jednostki napędowej 2.5 TFSI przesyłana jest na wszystkie koła (quattro ze międzyosiowym sprzęgłem wielopłytkowym) za pośrednictwem siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może wpływać na pracę napędu na cztery koła quattro oraz innych podzespołów, takich jak: układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i układu wydechowego. Audi drive select ma cztery tryby: comfort, auto, dynamic i individual.
Za 19-calowymi felgami (na życzenie za 20-calowymi) lekkiej konstrukcji przy osi przedniej, pracują wentylowane, perforowane, stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy osi tylnej zamontowano stalowe tarcze typu monoblok. Na życzenie, wraz z podwoziem sportowym RS, Audi oferuje adaptacyjne amortyzatory magnetic ride. W takim rozwiązaniu układ elektroniczny reguluje charakterystykę pracy amortyzatorów.
Audi TT RS
Opcjonalnie, po raz pierwszy w Audi produkcji seryjnej, dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED(OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Każde światło tylne to cztery wyjątkowo wąskie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Diodowe światła tylne i diodowe reflektory przednie, to w Audi TT RS standard. Alternatywnie, reflektory przednie zamówić można również jako inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix.
Audi TT RS
Wszystkie informacje są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Kierowca ma tu możliwość wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego widoku RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i siłach bezwładności. Dodatkowo, Audi virtual cockpit może pokazać specjalny sygnał wizualny informujący o osiągnięciu granicznej ilości obrotów. Po raz pierwszy w gamie samochodów typu RS, skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, posiada obok przycisków wielofunkcyjnych dwa przyciski satelitarne, z których jeden służy do uruchamiania samochodu, a drugi do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki takiemu rozwiązaniu, ręce osoby prowadzącej auto spoczywają cały czas na kierownicy. Wciśnięcie przycisku na konsoli środkowej steruje klapami w układzie wydechowym, przez co reguluje brzmienia silnika.
Audi TT RS
W ofercie Audi dla modelu TT RS znajduje się również szereg najnowszych rozwiązań technicznych z dziedziny infotainment. Opcjonalnie zamówić można nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania naturalnym językiem oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi Hotspot. Audi phone box umożliwia indukcyjne ładowanie telefonu komórkowego i sprzężenie go z anteną samochodową, co z kolei zapewnia zwiększony zasięg.
Zobacz nowe Audi TT na filmie:
Najmocniejsze w historii Audi TT RS - GALERIA ZDJĘĆ