W niemieckiej fabryce Forda w Kolonii ruszyła produkcja nowego Forda Fiesty ST. To pierwsza Fiesta w historii, która przyspiesza do 100 km/h w czasie krótszym niż 7 sekund.
Ford Fiesta ST
Nowy Ford Fiesta ST, który opracowany został w zespole Ford Team RS (europejskim oddziale pojazdów wyczynowych Forda), napędzany będzie benzynowym silnikiem 1.6 EcoBoost o mocy 182 KM i momencie maksymalnym 240 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 220 km/h.
Spalanie w cyklu pomiarowym wynosi średnio 5,9 l/100km, chociaż praktyka uczy, że w rzeczywistości będzie wyższe zapewne o około 2 l/100 km.
Ford Fiesta ST
Ford Fiesta w wersji ST został poddany znacznym zmianom. Zmodyfikowano płytę podłogową, samochód otrzymał nowy układ kierowniczy, zawieszenie, zmieniono również część podzespołów układu hamulcowego.
O właściwą trakcję dba system Torque Vectoring Control, czyli tzw. elektroniczna szpera, natomiast poczynania kierowcy kontroluje obowiązkowy już system ESP. Na szczęście w Fieście ST można ograniczyć jego poczynania, bowiem system ma aż trzy tryby pracy.
Ford Fiesta ST
Ford ma długą tradycję w budowie usportowionych samochodów. Nowa Fiesta ST nawiązuje do tradycji zbudowanej przez modele XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo oraz ST pierwszej generacji. Dzięki turbodoładowanej, benzynowej jednostce napędowej z układem zmiennych faz rozrządu Ti-VCT nowa Fiesta ST dysponuje nie tylko najlepszym przyspieszeniem ale również najwyższą prędkością maksymalną niż jakikolwiek starszy pojazd.
Stylistycznie nowa Fiesta ST odznaczaa się trapezoidalnym grillem ze wzorem plastra miodu oraz dużym tylnym dyfuzorem. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele Recaro, które są wyposażeniem standardowym.
Ford Fiesta ST
Nowego Forda Fiesta ST wyposażono również w system inteligentnego kluczyka MyKey, czyli technologię oferowaną wyłącznie przez koncern Ford, która umożliwia kontrolę nad młodymi kierowcami i poprawę ich bezpieczeństwa za kierownicą (umożliwia ona np. ograniczenie osiągów, wymusza zapięcie pasów przed jazdą oraz ogranicza głośność systemu grającego). Ponadto na pokładzie nowego modelu znajdzie się również aktywowany głosem samochodowy system komunikacji SYNC z funkcją Emergency Assistance, która w razie wypadku automatycznie łączy podróżnych z operatorami lokalnych służb ratunkowych.
Ford zakłada, że rocznie w Europie będzie sprzedawał około 10 tys. Fordów Fiesta ST, co ciekawe połowa ma trafić do Wielkiej Brytanii. Samochód będzie też sprzedawany w Ameryce Północnej, Azji i regionie Pacyfiku.