Mercedes-AMG zanotuje w tym roku rekordową sprzedaż. Niemcy nie zamierzają jednak zwalniać tempa.
Chociaż do końca roku został jeszcze niemal cały miesiąc, to już wiadomo, że sprzedaż samochodów sygnowanych przez AMG grubo przekroczy 40 tysięcy egzemplarzy, co będzie najlepszym wynikiem w historii marki.
Kluczem do sukcesu okazało się wprowadzenie nowych modeli, opartych na mniejszych i tańszych pojazdach Mercedesa. Firma z Affalterbach nie zamierza jednak zwalniać tempa - plan zakłada, że w ciągu najbliższych trzech lat sprzedaż zostanie podwojona względem poziomu z roku 2013.
Logo AMG Sport
Krokiem w tym kierunku jest wprowadzenie nowej serii samochodów AMG. Seria nosi nazwę AMG Sport i pozycjonowana jest między pakietem stylistycznym AMG, który można zamówić do zwykłych samochodów Mercedesa oraz "pełnymi" Mercedesami-AMG.
Jednym słowem, pojazdy AMG Sport mają dać wrażenia z jazdy zbliżone do tych, które oferują Mercedesy-AMG, ale za wyraźnie niższą cenę.
Samochody AMG Sport będą cechować się podniesioną mocą silnika, napędem wszystkich kół oraz elementami zawieszenia i hamulców pochodzącymi z "prawdziwych" samochodów AMG.
Dwa pierwsze samochody z serii AMG Sport zadebiutują już w styczniu przyszłego roku na salonie NAIAS w Detroit. Następnie linia modelowa będzie sukcesywnie poszerzana.